تور فرانسه: اپل باز هم مجبور است آیفون را با هندزفری درفرانسه عرضه کند

به گزارش عکس پارسی، اپل هم زمان با معرفی آیفون 12 خاطرنشان کرد که از این پس قرار نیست آداپتور شارژر و هندزفری های باسیم را درون جعبه آیفون قرار دهد. سال جاری هم آیفون 13 بدون این اقلام درون جعبه اش راهی بازار شد، اما گویا فرانسه از این اقدام اپل راضی نیست و برای دومین سال متوالی اپل را مجبور نموده در این کشور حتما هندزفری را هم در جعبه آیفون قرار دهد تا از قانون سرپیچی نشود.

تور فرانسه: اپل باز هم مجبور است آیفون را با هندزفری درفرانسه عرضه کند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در فرانسه، این نگرانی وجود دارد که گوشی های هوشمند مغز را با انرژی امواج رادیویی بمب باران می نمایند. در نتیجه این نگرش، قانونی در این کشور تصویب شده که می گوید باید کاربران، به ویژه افراد زیر 14 سال را تشویق کرد تا گوشی هوشمند خود در را در اطراف سر شان قرار ندهند.

با توجه به همین قانون، اپل در دو سال گذشته آیفون را با هندزفری های باسیم (که قبلا در جعبه آیفون 11 و قبل از آن حضور داشتند) به بازار فرانسه عرضه می نماید تا بچه ها این کشور از جذب امواج رادیویی از طریق گوشی های هوشمند در امان باشند.

بر اساس همین قانون، اپل با عرضه هندزفری در جعبه های آیفون 12 و 13، کاربران فرانسوی را تشویق می نماید تا آیفون را در اطراف سر خود قرار ندهند.

در واقع، در قانون مذکور درخواست شده که دستگاه ها با یک ابزار جانبی عرضه شوند که بتواند در زمان استفاده کاربر از گوشی، مقدار قرار گرفتن او در معرض تشعشات رادیو الکتریکی را محدود کند. مشخصا، این بند به محصولی مانند Earpods اشاره می نماید که همان هندزفری های قدیمی اپل است و کاربر با استفاده از آن نیازی به نگه داشتن گوشی هوشمندش در کنار گوش خود نخواهد داشت.

یکی از کاربران که از نام مستعار Recklessss برای خود استفاده می نماید، با انتشار تصویری از ایده جعبه در جعبه اپل پرده برداشته که در دو سال گذشته در فرانسه استفاده شده است.

اپل در این کشور آیفون هایش را در دو جعبه قرار می دهد. در واقع، جعبه استاندارد آیفون که در بازارهای جهانی حضور دارد، در فرانسه درون یک جعبه دیگر قرار گرفته که حامل هندزفری باسیم این شرکت هم هست.

بنابراین، کاربران فرانسوی زمانی که جعبه اول را باز نمایند، ابتدا با جعبه استاندارد آیفون روبرو خواهند شد و پس از بیرون آوردن آن، جعبه هندزفری را که زیر جعبه اصلی واقع شده است مشاهده خواهند کرد.

در خارج از فرانسه، جعبه آیفون علاوه بر خود گوشی، فقط میزبان کابل شارژر لایتنینگ به USB-C است. اپل با حذف آداپتور شارژر و هندزفری از جعبه آیفون 12 باعث تعجب و اعتراض بسیاری از کاربران و حتی رقبایش شد.

کوپرتینویی ها این اقدام خود را در جهت سیاست های زیست محیطی خود و به علت کاهش انتشار کربن و بعلاوه کاهش استفاده از عناصر محدود در زمین اسم نموده اند. غول آمریکایی امیدوار است تا سال 2030 پیروز گردد مقدار انتشار کربن خود را به صفر برساند.

در همین حال، اعلام شده کاربران می توانند در صورت تمایل از شارژر آیفون های قدیمی تر خود استفاده نمایند، یا یک شارژر نو را از فروشگاه های اپل تهیه نمایند.

در سال 2011، سازمان بهداشت جهانی گفت که 31 دانشمند از 14 کشور به این نتیجه رسیده اند که امواج ساتع شده از گوشی های هوشمند می توانند برای انسان سرطان زا باشند. این سازمان گفت که امواج یافت شده در گوشی های تلفن همراه مشابه امواج منتشر شده در زمان پخت غذا در مایکروویو هستند. این امواج که غیر یونیزه هستند، می توانند به DNA انسان هم آسیب برسانند.

علاوه بر این تحقیقات، فرانسوی ها دلایل دیگری هم برای نگرانی درباره امواج منتشر شده از گوشی های هوشمند دارند. 10 سال پیش، نتایج یک مطالعه ثابت کرد افرادی که برای 10 سال از گوشی های تلفن همراه استفاده نموده اند، 2 برابر بیشتر از دیگران به نوعی تومور مغزی به نام glioma مبتلا می شوند.

این موضوع برای بچه ها نگران نماینده تر است؛ زیرا این گروه سنی جمجمه باریک تری دارند و همین عامل می تواند باعث نفود عمیق تر امواج به مغز آن ها گردد.

البته صنعت موبایل همیشه انتشار امواج مرگ بار از طریق گوشی های تلفن همراه را رد نموده است و می گوید هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1772

به "تور فرانسه: اپل باز هم مجبور است آیفون را با هندزفری درفرانسه عرضه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: اپل باز هم مجبور است آیفون را با هندزفری درفرانسه عرضه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید