بلومبرگ: هواپیمای سرنگون شده مالزی تأثیری بر مذاکرات ایران و 1

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در نواحی تحت کنترل استقلال طلبان اوکراین به افزایش اختلافات بین غرب و روسیه منجر شده، اما بلومبرگ می گوید این اتفاق تأثیری بر مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نداشته است.

بلومبرگ: هواپیمای سرنگون شده مالزی تأثیری بر مذاکرات ایران و 1

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در نواحی تحت کنترل استقلال طلبان اوکراین به افزایش اختلافات بین غرب و روسیه منجر شده، اما بلومبرگ می گوید این اتفاق تأثیری بر مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نداشته است.

این خبرگزاری این خبر را از قول دیپلمات ها و تحلیلگران غربی مطرح نموده است.

روسیه یکی از کشورهای حاضر در مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 است که کشورهای غربی پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در مرز این کشور با اوکراین، آن را به همدستی با مخالفان اوکراین برای سرنگون کردن این هواپیما متهم می نمایند.

ششمین دور مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 از پنجشنبه 12 تیرماه در شهر وین، پایتخت اتریش شروع شده است. طرفین در این دور از مذاکرات برای نگارش متن تواق جامع هسته ای کوشش کردند، اما پس از باقی ماندن بعضی اختلافات تصمیم خود برای تمدید مهلت مذاکرات را اعلام کردند

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل - چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا- به علاوه آلمان در 24 نوامبر 2013 در ژنو به یک توافق موقت هسته ای دست یافتند.

بر اساس این توافق که طرح اقدام مشترک ژنو نامیده می گردد شش کشور نامبرده متعهد شدند بعضی از تحریم ها علیه ایران را کاهش دهند و تا شش ماه تحریم هسته ای جدیدی علیه تهران اعمال ننمایند. در مقابل، ایران نیز پذیرفت تا در طول این مدت بخشی از فعالیت های انرژی هسته ای خود را محدود کند. این توافق از 20 ژانویه (دی ماه) به اجرا درآمد.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 409

به "بلومبرگ: هواپیمای سرنگون شده مالزی تأثیری بر مذاکرات ایران و 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: هواپیمای سرنگون شده مالزی تأثیری بر مذاکرات ایران و 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید