بهبودی شامخ ساختمان در شهریور سال جاری، رکود همچنان پابرجاست

به گزارش عکس پارسی، آنالیز های آماری حوزه ساختمان در شهریورماه نشان می دهد عدد شامخ کل ساختمان در ماه مذکور 47.73 بوده که نشان از افزایش فعالیت ها نسبت به مردادماه دارد، اما رکود در این صنعت همچنان برقرار است.

بهبودی شامخ ساختمان در شهریور سال جاری، رکود همچنان پابرجاست

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اتاق تعاون ایران، عدد شامخ کل در شهریورماه سال جاری با قرارگیری بر نقطه 47.73 نشان از افزایش فعالیت ها نسبت به مردادماه داشت، ولی صنعت ساختمان در شهریورماه 1400 هنوز در شرایط رکود (عدد شاخص زیر 50) قرار گرفته است.

مؤلفه های مقدار سفارشات نو، سرعت انجام و تحویل سفارش، مواد اولیه خریداری شده، مقدار استخدام هم نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

شاخص مقدار قیمت مواد اولیه که با ثبت عدد 74.24 کاهش نسبی در قیمت مواد اولیه نسبت به ماه قبل به ثبت رسید، ولی همچنان نشان دهنده تورم قیمت ها در بخش صنعت ساختمان است.

قیمت محصولات فراوری شده (یا خدمات ارائه شده) با کاهش نسبی نسبت به ماه قبل به عدد شاخص 64 رسید.

شاخص مقدار فروش از 42.86 در مردادماه با افزایش قابل توجهی به عدد 53.62 در شهریور ماه رسید.

عدد شاخص انتظار بهبود فعالیت های کسب و کار در بین فعالان بخش ساختمان نسبت به ماه قبل ارزیابی شده است؛ بنابراین با در نظر گرفتن نتایج بدست آمده از دو شاخص مقدار فروش کالا ها و خدمات و انتظارات در ارتباط با فعالیت های شرکت در ماه آینده احتمال خروج از رکود و افزایش شدت فعالیت ها در بخش صنعت ساختمان در ماه های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

لازم به ذکر است، از میان شاخص های گوناگون مالی که به وسیله کشور ها و سازمان های بین المللی انتشار می یابند، شاخص PMI که در فارسی به اختصار شامخ نامگذاری شده است، یکی از مهم ترین شاخص های مالی است که مورد پذیرش بیشتر کشور های پیشرفته قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1776

به "بهبودی شامخ ساختمان در شهریور سال جاری، رکود همچنان پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودی شامخ ساختمان در شهریور سال جاری، رکود همچنان پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید