تخصیص 440 میلیون دلار برای افزایش سطح مهاجرت کانادا در سه سال آینده

به گزارش عکس پارسی، وزیر مهاجرت کانادا، جناب آقای احمد حسین گفت: طرح چندساله سطوح مهاجرتی دولت فدرال در حال پیشروی است و برای اطمینان از موفقیت این طرح، 440 میلیون دلار تخصیص داده خواهد شد. حسین روز 5 شنبه قبل از کمیسیون دائمی مجلس در مورد شهروندی و مهاجرت، بروزرسانی های را در مورد سطح مهاجرت کانادا در سال 2018 اعلام کرد. نوامبر گذشته، کانادا برنامه سطح مهاجرت یک ساله خود را به منظور استفاده از یک برنامه سه ساله که سال های 2018 تا 2020 را پوشش می داد، کنار گذاشت. این برنامه مستلزم افزایش تدریجی سطح مهاجرت در طول زمان از 310,000 در سال 2018 به 340,0000 در سال 2020 می باشد.

تخصیص 440 میلیون دلار برای افزایش سطح مهاجرت کانادا در سه سال آینده

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

توافق در خصوص افزایش سطح مهاجرت کانادا

مهاجرت به کانادا

طبق اظهارات حسین، این طرح چند ساله، بالاترین میزان پذیرش در طول بیش از 100 ساله گذشته و بالاترین درصد مهاجرت در 40 سال گذشته را نمایش می دهد. 16 درصد از این رشد، ناشی از برنامه های مهاجرت مالی کانادا است که نقش مهمی را در سیستم اکسپرس اینتری فدرال و برنامه های منتخب استانی کانادا یا PNP ها ایفا می کنند. به گفته او تعداد مهاجران متخصصی که به وسیله سیستم اکسپرس اینتری خود انتخاب می کنیم نیز در این بازه زمانی، رشد خواهد داشت که نوید دهنده تخصص های بالاتر برای بازار کار ما خواهد بود.

مهاجرت به کانادا به وسیله تخصص شغلی

اکسپرس اینتری در مهاجرت استانی کانادا

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهفرایندی کانادا (IRCC) میخواهد بین سال های 2018 تا 2020، به وسیله برنامه های مهاجرت مالی سیستم اکسپرس اینتری شامل برنامه های نیروی متخصص فدرال، نیروی فنی و حرفه ای و تجربه کانادایی- 242,100 مهاجر جدید را پذیرش نماید.

سطح پذیرش مشخص شده به وسیله اکسپرس اینتری

سالهدفافزایش
201771,700
201874,9003,200 (4%)
201981,4006,700 (9%)
202085,8004,400 (5%)

طبق اظهارات وزیر مهاجرت: همانند برنامه های مهاجرت استانی که هر ساله به استان ها و مناطق کانادا، امکان انتخاب مجموعه ای از مهاجران برای اقامت دائم را می دهد، این برنامه ها محرک کلیدی طرح چندساله سطح مهاجرت بوده اند. داوطلبین اکسپرس اینتری که گواهی انتخاب استانی را دریافت می کنند، 600 امتیاز دیگر در امتیاز cRS خود دریافت نموده و در شرایط اخذ دعوت نامه اپلای برای اقامت دائم کانادا از سازمان IRCC قرار می گیرند.

وزیر مهاجرت بیان نمود: اقتصادهای استانی به خوبی عمل می کنند و از ما تقاضا دارند تا به برآورده کردن احتیاجهای رو به ظهور برای نیروهای متخصص و کارگران محلی اقدام نماییم. آنها پیوسته تقاضای افزایش ظرفیت را دارند و در این طرح سه ساله، یک افزایش سالیانه را پیش رو خواهیم داشت. سازمان IRCC ظرفیت های پذیرش به وسیله برنامه های استانی را مشخص نموده است که در مجموع این سه سال، ظرفیت تا 23% افزایش خواهد یافت.

برنامه ریزی بهتر

حسین گفت که این رویکرد چند ساله برای دولت و سازمانهای همکار، امکان آماده سازی بهتر برای افزایش مهاجرت را فراهم می نماید تا اطمینان حاصل شوند که ظرفیت و توانایی استقبال و یکپارچه سازی موفقیت آمیز تازه واردین با جامعه کانادایی را دارند. به جای اینکه همانند 15 سال گذشته از برنامه یک ساله استفاده نماییم، این طرح سه ساله تضمین خواهد نمود که دولت و تامین کنندگان خدمات، موقعیت بهتری برای برنامه ریزی احتیاجهای اسکان ویژه تازه واردین دارند. برای افزایش مشخص شده در این طرح سه ساله، هزینه ای معادل با 440 میلیون دلار برای سه سال آینده تخصیص داده شده است.

به گفته وزیر: این منابع اضافی، نحوه فعالیت سیستم مهاجرت ما را بهبود بخشیده و به کاهش صف درخواست ها و بهتر شدن زمان رسیدگی به درخواست های مشتریان ما یاری خواهد نمود. همچنین اضافه نمود که افزایش سطح مهاجرت در گروه های خاص، باعث ایجاد ظرفیت پذیرش بیشتری خواهد شد که به سازمان IRCC این امکان را می دهد که هر ساله به درخواست های بیشتری رسیدگی کنند.

وزیر مطرح کرد که انتظار داریم که پیشرفتی واقعی را در کاهش زمان پردازش در درخواست برنامه های خانوادگی، پرستاران و پناهندگان مشاهده نماییم. سریعتر شدن فرایند رسیدگی به درخواست ها باعث می گردد که کارفرمایان به طور اثربخش تری به احتیاجهایی که در زمینه تخصصی دارند، دست یابند. آقای حسین، یک روز قبل از بروز رسانی ها خاطرنشان کرد که دولت به وعده خود برای مشخص یک ددلاین 12 ماهه برای کاهش صف انتظار درخواست های اسپانسرشیپ همسر تا 80% دست یافته است.

الزام مهاجرت برای آینده کانادا

وزیر مهاجرت گفت که اهداف مهاجرتی دولت توسط سازمان های مختلف مورد مطالعه و آنالیز قرار گرفته است. همانند هیئت کنفرانس کانادا که در انتهای سال گزشته گزارش کرد که کانادا در طول دو دهه بعدی احتیاجمند افزایش سطح مهاجرتی به نسبت یک درصد جمعیت کانادا است تا به یک سطح امن از رشد مالی در کشور برسد. تحت این طرح چند ساله، تا سال 2020، مهاجرت 9% از جمعیت کانادا را تشکیل خواهد داد.

مهاجرت عنصر کلیدی در آینده مالی کانادا

با توجه به کاهش نسبت نیروی کار به نیروهای سالخورده کانادا در 47 سال گذشته، تمام کانادا علاقمند به افزایش سطح مهاجرت هستند. در سال 1971، به ازای هر فرد سالخورده 6.6 نفر نیروی کار وجود داشت؛ در سال 2012 این نرخ به 4.2 رسید. پیش بینی ها این نرخ را برای سال 2036، 2:1 می دانند. این پیش بینی برای زمانی است که انتظار می رود 5.5 میلیون نفر از مردم کانادا بازنشسته شوند و تقریبا 100% از رشد خالص جمعیت کانادا به وسیله مهاجرت خواهد بود.

طبق اظهارات وزیر: در حال حاضر مهاجرت، 65% از رشد خالص جمعیت در کانادا را در شکل داده و 25 درصد از نیروی کار کانادا را مهاجران تشکیل می دهند. چالش های جمعیت کانادا باعث ضروری شدن افزایش کوشش برای جذب مهاجران دارای تخصص های مورد احتیاج رشد تعداد نیروهای کار، اقتصاد کانادا و حفظ برنامه های اجتماعی کشور می گردد. مهاجرت در دهه های آینده باعث حمایت از سیستم بهداشت عمومی ، دستمزد ها و پرداخت های عمومی و سایر برنامه های اجتماعی خواهد شد. مهاجرت یک سرمایه گذاری مهم در رونق و رفاه کشور است و چه اکنون و چه در آینده به نفع کل مردم کانادا خواهد بود.

افزایش جمعیت مهاجر در کانادا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 934

به "تخصیص 440 میلیون دلار برای افزایش سطح مهاجرت کانادا در سه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 440 میلیون دلار برای افزایش سطح مهاجرت کانادا در سه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید