جامعه بین المللی از فرصت تعامل با ایران استفاده کند

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: سفیر ایران در رم بر نقش و صندلی ویژه ایتالیا در روابط ایران با اروپا تأکید کرد.

جامعه بین المللی از فرصت تعامل با ایران استفاده کند

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، جهانبخش مظفری، سفیر ایران در رم در همایش ریاست جمهوری حسن روحانی، فرصتی برای گفت وگو با جامعه بین المللی که با حضور شخصیت های برجسته سیاسی، پارلمانی، مالی و دانشگاهی ایتالیایی، دیپلمات های مقیم و تعدادی از ایرانیان مقیم این کشور در مجلس نمایندگان ایتالیا برگزار گردید، با اشاره به سوابق درخشان روابط ایران و ایتالیا در ابعاد مختلف و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد موجود در روابط دو کشور، اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد بازگشت به دوران طلایی و باشکوه روابط دو کشور باشیم.

وی با تشریح موقعیت ممتاز و منحصر به فرد ایران در منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و آسیای میانه توضیح داد: ایران با 77 میلیون جمعیت میان 15 کشور همسایه قرار گرفته است که در مجموع یک بلوک جمعیتی بالغ بر 540 میلیون را تشکیل می دهند. این موقعیت همیشه و در طول تاریخ نقش تأثیرگذاری را برای ایران مهیا نموده و کشور را به لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه حساس و بحران خیز خاورمیانه مبدل ساخته است.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم ایران در مشخص سرنوشت خود، حضور 73درصد از مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اوج عظمت مردم سالاری و دموکراسی برشمرد و اضافه کرد: جالب تر اینکه رأی دهندگان ایرانی با اکثریت قاطع به اعتدال و تدبیر دکتر روحانی رأی داده اند.

سفیر ایران در ایتالیا با برشمردن ویژگی های سیاست های داخلی و خارجی دولت تدبیر و امید از جامعه بین المللی خواست، فرصت گفت وگو و تعامل با دولتی که اعتدال را سرلوحه سیاست های کلان داخلی، منطقه ای و بین المللی خود قرار داده غنیمت شمرند.

در این همایش که به ابتکار مؤسسه ایزآمد و با حمایت مجلس نمایندگان ایتالیا به مناسبت شروع فعالیت مجدد انجمن دوستی و همکاری ایران و ایتالیا برگزار گردید، تعدادی از شخصیت های برجسته سیاسی، پارلمانی و دانشگاهی ایتالیایی پیرامون موضوع همایش و دورنمای روابط دو کشور ایران و ایتالیا در دوره جدید، سخنرانی کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 345

به "جامعه بین المللی از فرصت تعامل با ایران استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه بین المللی از فرصت تعامل با ایران استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید