جزئیات ملاقات واعظی و فرستاده ویژه مادورو ، ورود کشتی های ایرانی به ونزوئلا روز جشن ملت ونزوئلا بود

به گزارش عکس پارسی، رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه آمریکا با تحریم و اعمال فشار بدنبال توطئه افکنی علیه دولت ها و ملت های مقاوم و آزادی خواه است، گفت: اراده اساسی ایران، حمایت از دولت قانونی ونزوئلا و یاری به مردم این کشور برای حل مسائل است.

جزئیات ملاقات واعظی و فرستاده ویژه مادورو ، ورود کشتی های ایرانی به ونزوئلا روز جشن ملت ونزوئلا بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی روز دوشنبه در ملاقات خورخه ماکِز فرستاده ویژه رییس جمهوری ونزوئلا، ملاقاتها و رایزنی سران و مسئولان دوکشور در عرصه های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می نماید.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به روابط محبت آمیز ایران و ونزوئلا در زمینه های گوناگون، بر ضرورت کوشش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران-کاراکاس تاکید نمود.

واعظی با اشاره به اینکه امروز آمریکا با تحریم و اعمال فشار بدنبال توطئه افکنی علیه دولت ها و ملت های مقاوم و آزادی خواه به ویژه ایران و ونزوئلا است، گفت: باید با همبستگی و توسعه روابط و همکاری های فی مابین اجازه ندهیم تحریم دشمنان نسبت به توسعه و رفاه مردم خدشه ای ایجاد کند.

وی با قدردانی از پیغام محبت آمیز رییس جمهوری ونزوئلا ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط و برطرف بیماری کرونا در دنیا، روسای جمهوری و دیگر مقامات دو کشور بتوانند همچون گذشته ملاقاتها و رایزنی های خوبی با هم داشته باشند.

  • قدردان حمایت ها و یاری های ایران هستیم

خورخه ماکز فرستاده ویژه رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این ملاقات با تحویل پیغام کتبی نیکلاس مادورو رییس جمهوری این کشور برای حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، گفت: ایران و ونزوئلا روابط بسیار خوبی با هم دارند و ما همیشه قدردان حمایت ها و یاری های برادران ایرانی خود بوده و خواهان توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری های میان دو کشور هستیم.

فرستاده ویژه رییس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه مردم این کشور ملت ایران را به عنوان ملتی قهرمان و عظیم شناخته و همیشه مورد تحسین قرار می دهند، اضافه نمود: ورود کشتی های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا، روز جشن برای ملت ونزوئلا بود.

وی با بیان اینکه امپریالیسم آمریکا، دشمن مشترک ایران و ونزوئلا بوده و باید با اتحاد و همبستگی برابر آن ایستادگی و مقاومت کنیم، گفت: مطمئنا هیچ نیروی خارجی قادر نخواهد بود در برابر اراده ملت های آزادی خواه مانند ایران و نزوئلا به اهداف خود دست پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1057

به "جزئیات ملاقات واعظی و فرستاده ویژه مادورو ، ورود کشتی های ایرانی به ونزوئلا روز جشن ملت ونزوئلا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ملاقات واعظی و فرستاده ویژه مادورو ، ورود کشتی های ایرانی به ونزوئلا روز جشن ملت ونزوئلا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید