جشنواره فیلم شانگهای کلید خورد، جکی چان و بردلی کوپر روی فرش قرمز

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، دیشب جشن افتتاحیه جشنواره فیلم شانگهای برگزار گردید. در کنار چهره های برجسته جهانی، چهره های مشهور سینمای چین نیز دیشب روی فرش قرمز این جشنواره رفتند. فن بینگ بینگ، شو کی و جکی چان از جمله این چهره ها بودند.

جشنواره فیلم شانگهای کلید خورد، جکی چان و بردلی کوپر روی فرش قرمز

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این برنامه که هر سال در حال گسترش است نشان دهنده قدرت سینمای چین در دنیا امروز و تاثیر آن در دنیای تجارت فیلم است. فروش 140 میلیون دلاری فیلم وارکرافت در تنها چهار روز نشان دهنده بازار بزرگ سینمای چین و اهمیت آن در دنیای سینما است.

سال جاری امیر کاستاریکا کارگردان مشهور صربستان به عنوان رییس هیات داوران در این جشنواره حضور دارد و آتوم اگویان کارگردان نامدار کانادایی، جاناتان کیم تهیه کننده کره ای از دیگر همراهان وی در این بخش هستند.

جشنواره سال جاری شانگهای برنامه ویژه ای برای نمایش آثار شکسپیر در نظر گرفته که با همکاری موسسه فیلم بریتانیا و شواری بریتانیا برگزار می گردد.

ایان مک کلن قرار است در نشستی که 12 ژوئن برای بحث و آنالیز فیلم ریچارد سوم ساخته سال 1995 ترتیب داده شده، شرکت کند.

مروری بر فیلم های لوچینو ویسکونتی، آندری تارکوفسکی، وودی آلن و لسلی چونگ ستاره فقید هنگ کنگ از بخش های ویژه سال جاری است و هشت فیلم هری پاتر نیز اکران ویژه خواهند داشت و دست اندرکاران جشنواره قول حضور جی کی رولینگ نویسنده انگلیسی خالق هری پاتر را نیز داده اند.

جشنواره فیلم شانگهای همچنین با همکاری با جشنواره بین المللی فیلم توکیو و جشنواره بین المللی فیلم بوسان برنامه های مشترکی تدارک دیده است.

این در حالی است که شهر شانگهای هفته آینده برای افتتاح پارک موضوعی دیزنی میزبان شماری از چهره های برجسته صنعت سرگرمی در سطح دنیا خواهد بود.

سال جاری فیلم خشم و هیاهو ساخته هومن سیدی نیز در بخش اصلی این رویداد سینمایی برای کسب جایزه جام طلایی بهترین فیلم رقابت می نماید. سیدی سال 2014 با فیلم 13 پیروز به کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی در بخش استعدادهای نو جشنواره فیلم شانگهای شده بود.

سال پیش بیش از 300 هزار نفر به تماشای فیلم های ارایه شده در جشنواره فیلم شانگهای نشستند. نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که از مهم ترین جشنواره های آسیا و از جشنواره های درجه الف دنیا محسوب می گردد، از 11 تا 19 ژوئن (22 تا 30 خرداد) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 396

به "جشنواره فیلم شانگهای کلید خورد، جکی چان و بردلی کوپر روی فرش قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم شانگهای کلید خورد، جکی چان و بردلی کوپر روی فرش قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید