خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر حمایت ویژه از فراوری صادرات محور

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت در ملاقات جمعی از اعضای انجمن مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی، بر حمایت ویژه از فراوری صادرات محور تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر حمایت ویژه از فراوری صادرات محور

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در این ملاقات با اشاره به ظرفیت بالای فراوری مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی در کشور، به نقش بسزای فعالان این صنعت در نخستین ماه های شیوع ویروس کرونا اشاره و از کوشش های انجام گرفته برای تامین به موقع احتیاج مردم به اقلام شوینده و بهداشتی قدردانی کرد.

وی با اشاره به سیاست وزارت صنعت برای حمایت از فراوری صادرات محور، اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای فراوری مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی به منظور صادرات محصول باکیفیت و مطابق استانداردهای جهانی به بازارهای هدف حمایت خواهد نمود.

رزم حسینی توضیح داد: وزارت صنعت در راستای تحقق شعار سال، ضمن احصای مسائل و موانع پیش روی فراوریکنندگان و صنعت گران، راهکارهای اجرایی برای برطرف این مسائل را در حال تدوین دارد که به زودی نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است.

پیشتر رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران به خبرنگاران گفت: کالاهای فراوریی این صنایع به وفور فراوری شده و هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد.

بختیار علم بیگی اضافه کرد: 2 تا 2.5 برابر احتیاج و مصرف کشور، ظرفیت فراوری در کالاهای صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی وجود دارد.

به گفته این مقام صنفی، در هفت ماهه پارسال بعضی واحدهای فراوریی علاوه بر تامین احتیاج بازار، پیروز به صادرات محصولات خود به بازارهای هدف شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1587

به "خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر حمایت ویژه از فراوری صادرات محور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر حمایت ویژه از فراوری صادرات محور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید