خبرنگاران دولت ترامپ طرح اخراج خبرنگاران چینی را آنالیز می نماید

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حال آنالیز طرحی است که ممکن است به اخراج شمار زیادی خبرنگار چینی از ایالات متحده منجر گردد.

خبرنگاران دولت ترامپ طرح اخراج خبرنگاران چینی را آنالیز می نماید

با ما همراه باشید و با خرید تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شبکه بلومبرگ گزارش داد؛ مقام های آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی طرح اخراج خبرنگاران چینی مستقر در ایالات متحده را به بحث می گذارند.

گزارش ها حاکی است که بعضی مقام های آمریکایی از این طرح که ممکن است به اخراج ده ها و حتی صدها خبرنگار چینی منجر گردد، حمایت نموده اند.

این طرح به تلافی اخراج روزنامه نگاران وال استریت ژورنال از چین مطرح شده است.

وزارت خارجه چین هفته گذشته خاطرنشان کرد که کارت خبرنگاری سه روزنامه نگار نشریه وال استریت ژورنال را به دلیل انتشار گزارش های کذب و خلاف منافع ملی چین باطل نموده است.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این افراد گزارش های تبعیض آمیز نژادی منتشر می نموده اند.

کارت خبرنگاری این خبرنگاران پس از آن باطل شد که مطلبی با عنوان چین مرد بیمار آسیا منتشر کردند.

دولت ترامپ در بخش دیگری از تنش رسانه ای با پکن، محدودیت هایی بر فعالیت پنج بنگاه بزرگ رسانه ای چین در ایالات متحده اعمال کرد.

خبرگزاری شینهوا، شبکه تلویزیونی چاینا گلوبال، رادیو بین المللی چین، شرکت چاینا دیلی دیستریبیوشن و های تیان پنج بنگاه رسانه ای هستند که آمریکا بر فعالیت آنها محدودیت اعمال نموده است.

مقام های آمریکایی واشنگتن با این رسانه های چینی همچون سفارتخانه های خارجی رفتار نموده و آنها باید کارکنان و املاک خود در آمریکا را نزد وزارت خارجه ثبت نمایند.

دو مقام ارشد آمریکایی گفتند؛ این تصمیم به دلیل آن اتخاذ شده که چین کنترل خود را بر رسانه هایش گسترش داده است و از آنها برای اشاعه پروپاگاندای چینی استفاده می نماید.

طبق محدودیت های جدید، این بنگاه ها باید استخدام یا اخراج نیرو در شعب خود در آمریکا و همچنین اجازه یا خرید ملک را به وزارت خارجه ایالات متحده اعلام نمایند. این رسانه ها برای خرید یا اجاره ملک باید تأییدیه دولت آمریکا را دریافت نمایند.

تنش در روابط چین و آمریکا از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده، افزایش یافته است. جنگ تجاری، حمایت آمریکا از تایوان و متهم شدن چین به جاسوسی در ایالات متحده بخشی از تنش ها میان دو کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 755

به "خبرنگاران دولت ترامپ طرح اخراج خبرنگاران چینی را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت ترامپ طرح اخراج خبرنگاران چینی را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید