خبرنگاران روی خط شهر؛ پویش موتورسوار خوب گامی در کاهش تصادفات جنوب تهران

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه 19 با اشاره به اجرای پویش موتورسوار خوب در این منطقه این طرح را گامی مثبت در راستای نهادینه سازی قوانین ترافیکی و کاهش تصادفات دانست.

خبرنگاران روی خط شهر؛ پویش موتورسوار خوب گامی در کاهش تصادفات جنوب تهران

به گزارش خبرنگاران از اعلام روز سه شنبه شهرداری منطقه 19، علی توکلی این منطقه را جزو مناطق پایلوت اجرای مانور موتورسوار خوب اعلام نمود و اضافه کرد: امسال نیز همچون سال گذشته مانوری طی هماهنگی با راهور منطقه به منظور تشویق و آموزش موتورسواران و انتقال مفاهیم و قوانین موتورسواری به شهفرایندان، روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه در خیابان شکوفه تقاطع بلوار مطهری برگزار گردید.

به گفته وی، شخصیت بخشی به موتورسواران، مطلع کردن شهفرایندان نسبت به بی نظمی ها و کم توجهی به مقررات هدایت و رانندگی توسط موتورسواران و کمک به رشد کیفی فرهنگ رانندگی، ترویج فرهنگ موتورسواری خوب و آشناسازی شهفرایندان و موتورسواران با راه های استفاده ایمن و قانونمند از موتورسیکلت از دیگر نتایج مؤثر این پویش است.

شهردار منطقه 19 درخصوص برنامه های اجرایی مانور موتور سوار خوب اعلام کرد: راه اندازی غرفه تلنگر (موتورسوار خوب) و اجرای گروه سیلورمن، اهدای گل و توزیع بروشورهای آموزشی، اهدای استیکر و پیکسل موتورسوار خوب، کلاه کاسکت و دستکش موتورسواری به موتورسیکلت سواران و اهدای پک آموزشی به فرزندان موتورسواران از برنامه های جانبی مانور موتور سوار خوب در این منطقه بود.

وی همچنین در رابطه با برنامه های مجازی پویش موتور سوار خوب اظهار کرد: انتشار محتوای آموزشی در قالب طرح های گرافیکی همچون کاریکاتور و موشن گرافی، اجرای ویدیو و مسابقات هنری شامل عکاسی و نقاشی از جمله برنامه های مجازی برای تحقق پویش موتور سوار خوب محسوب می گردد.

مبارزه با حیوانات موزی در معابر منطقه 2

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 از اجرای طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موزی اطلاع داد.

جعفر میرزایی، با اعلام این خبر اضافه کرد: طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی و افزایش سلامت محیط محلات در حال انجام است.

وی گفت: پس از شناسایی کانال های آلوده به جانوران موذی عملیات انسداد و طعمه گذاری در کانالها و نقاط شناسایی شده انجام می گردد.

به گفته معاون شهردار منطقه 2، در این طرح محدوده اطراف کلیه کیوسک های مطبوعاتی و غرف بازیافت منطقه طعمه گذاری می گردد.

میرزایی با تاکید بر اهمیت مشارکت شهفرایندان در اجرای پیروز طرح گفت: شهفرایندان با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع آوری زباله می توانند از افزایش و فراوری مثل حیوانات موذی جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد: به منظور مشارکت شهفرایندان در اجرای طرح اطلاع رسانی محیطی به وسیله نصب بنر و بروشورهای آموزشی انجام شد.

ارتقاء جوابگویی حوزه شهرسازی منطقه9، هم راستا با حفظ سلامت شهفرایندان

معاون شهرسازی و معماری منطقه 9 اعلام نمود: با توجه به شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا و رعایت ضوابط و مقررات و اجرای پروتکل های بهداشتی، این معاونت نسبت به جوابگویی تلفنی روزانه و معین تکلیف بیش از 100 پفراینده به صورت روزانه اقدام کرد.

سیدعلی شریفی گفت: روزانه به صورت تلفنی جوابگوی شهفرایندان در حوزه شهرسازی هستیم به نحوی که علاوه بر جوابگویی کلیه کارکنان حوزه شهرسازی، 2 شماره تلفن مخصوص اعلام شده که بطور خاص صرفا به پیگیری فرایند پفراینده ها پرداخته و در ساعات اداری به طور کامل جوابگوی شهفرایندان است.

وی اضافه کرد: این طرح از اواخر فروردین ماه امسال و همزمان با پیک چهارم کرونا شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. معاون شهرسازی و معماری منطقه9 بیان کرد: علاوه بر جوابگویی غیرحضوری، روزانه یکی از مدیران ادارات شهرسازی منطقه به صورت حضوری در کانتر واحد تکریم منطقه حاضر شده و به صورت چهره به چهره با رعایت موازین بهداشتی، جوابگوی موضوعات شهفرایندان در حوزه های مختلف شهرسازی می باشد تا فرایند آنالیز پفراینده ها با سرعت و دقت عمل بیشتری انجام گردد.

معاون شهردار منطقه 9 یادآور شد: در جهت تکمیل این اقدام با همکاری اداره روابط عمومی منطقه و به منظور نظارت بر حسن انجام فرایند جوابگویی، نظرسنجی پیامکی از شهفرایندان که در زمان اجرای طرح پیگیر فرایند پفراینده های شهرسازی بوده اند، در دست اقدام است.

توزیع کمک های مومنانه در منطقه 3

به دنبال تشکیل ستاد خادم المنتظر، تعداد 100 بسته مواد غذایی از خیرین منطقه 3 برای کمک به نیازمندان جمع آوری و پس از شناسایی بین آنها توزیع شد.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 در این باره گفت: ستاد خادم المنتظر با موضوع توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان منطقه تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه اعلام کرد: مردم نوع دوست در روزهای شیوع کرونا با جمع آوری کمک های مردمی به کمک نیازمندان و مشاغل آسیب دیده از کرونا شتافته اند.

وی ابراز امیداری کرد: همبستگی های اجتماعی برای کمک به نیازمندان استمرار داشته باشد و شاهد همدلی، احسان و نیکوکاری بیش از پیش خیران باشیم.

کمالی نسب اضافه کرد: برای کمک به نیازمندان، تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی لازم است تا ضمن کمک رسانی و حفظ آبروی افراد، کمک های خیران به دست نیازمندان واقعی برسد.

اهدای نشان خدمت در بیمارستان های منطقه 7

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 گفت: به مناسبت هفته سلامت نشان خدمت به بیمارستان ها و مراکز درمانی اهداء شد.

فائزه دولتی با بیان این مطلب اضافه کرد: به همت اداره کل سلامت در راستای یک قرن فعالیت بلدیه در طهران و به مناسبت هفته ملی سلامت با شعار همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر با حضور جمعی از مدیران شهری و شورایاران منطقه 7، از زحمات رئیس و کادر درمان بیمارستان های خانواده، 502 ارتش و امام سجاد (ع) و درمانگاه گرگان به عنوان مراکز دارای قدمت در ارائه خدمات ارزنده سلامت محور به شهفرایندان در سطح منطقه 7 با اهدا نشان خدمت، قدردانی کرد.

دولتی با بیان اینکه روز جهانی و هفته ملی سلامت فرصت مناسبی برای سازمان های مرتبط و متولی حوزه سلامت در جهت دهی فعالیت ها و هم افزایی برنامه ها است، گفت: مدیریت شهری درصدد آن است که با بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی همچون بیمارستان ها، خانه های بهداشت، انجمن های فعال در حوزه سلامت و مشارکت های مردمی، گام های موثری در جهت آموزش و ارتقا سلامت شهفرایندان بردارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1621

به "خبرنگاران روی خط شهر؛ پویش موتورسوار خوب گامی در کاهش تصادفات جنوب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روی خط شهر؛ پویش موتورسوار خوب گامی در کاهش تصادفات جنوب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید