خبرنگاران شرکت هواپیمایی ایرلندی 3 هزار کارمند خود را اخراج می نماید

به گزارش عکس پارسی، لندن- خبرنگاران- رئیس شرکت هواپیمایی رایان ایر ایرلند گفت، به دلیل مسائل اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید-19، سه هزار نفر از کارکنان این هواپیمایی را اخراج می نماید.

خبرنگاران شرکت هواپیمایی ایرلندی 3 هزار کارمند خود را اخراج می نماید

مایکل اولری روز آدینه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای اظهار کرد: بیشتر این افراد از میان خلبانان و خدمه پرواز گزینش شده و حقوق سایر کارکنان نیز 20 درصد کاهش خواهد یافت.

وی اضافه نمود: این شرکت شماری از دفاتر خود در اروپا را تا زمانی که شرایط مسافرت های هوایی به عالیت عادی برگردد، تعطیل می نماید.

رئیس رایان ایر همچنین گفت: همه پروازهای این شرکت ایرلندی دست کم تا ماه ژوئیه (تیر/مرداد) معلق خواهد ماند. او پیش بینی کرد که تعداد مسافران این شرکت تا دو سال دیگر به حالت عادی بازنخواهد گشت.

رایان ایر که به پروازهای ارزان قیمت معروف است، به 37 کشور پرواز دارد و سالیانه نزدیک به 150 میلیون مسافر را جابجا می نماید. اولری پیش بینی می نماید که تا سال 2021 حدود 100 میلیون مسافر جابه جا خواهد نمود.

صنایع هواپیمایی در جهان به دنبال کاهش مسافرت های هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا، با مسائل مالی بسیار زیادی روبرو شده است.

مالک شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز سه شنبه گذشته بیان کرد که 12 هزار نفر از کارکنان خود را برای تعدیل ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا که دامنگیر این هواپیمایی شده اخراج می نماید.

این شرکت هشدار داد، سال ها طول می کشد تا تقاضای مسافرت از این شرکت به سطح سال 2019 برسد.

بریتیش ایرویز از اواسط فروردین همه پروازهای خود در فرودگاه گاتویک لندن را به دلیل محدودیت سفر در جهان پس از شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورد. در فرودگاه هیترو لندن که اصلی ترین فرودگاه کشور به شمار می رود نیز پروازهای کمی در جریان است.

بریتیش ایرویز اعلام نموده که در سه ماهه نخست سال 2020 (10 دی 98 تا 10 فروردین 99) 535 میلیون یورو ضرر نموده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی 135 میلیون یورو سود نموده بود.

نتایج تحقیقات انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی که اوایل فروردین منتشر شد، نشان می دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار گرفته است. در این گزارش پیش بینی شده که شرکت های هواپیمایی انگلیس سال جاری حدود 18 میلیارد پوند زیان خواهند دید.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 955

به "خبرنگاران شرکت هواپیمایی ایرلندی 3 هزار کارمند خود را اخراج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت هواپیمایی ایرلندی 3 هزار کارمند خود را اخراج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید