خبرنگاران معرفی بیماران متخلف کرونایی خوزستان به کلانتری های محل

به گزارش عکس پارسی، اهواز- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا که دوران درمان خود را در منزل می گذرانند محدودیت های اجتماعی را رعایت نمی نمایند به همین دلیل از روز سه شنبه اسامی این افراد به کلانتری های محل اعلام می گردد.

خبرنگاران معرفی بیماران متخلف کرونایی خوزستان به کلانتری های محل

فرهاد ابول نژادیان شامگاه دوشنبه باحضور در برنامه زنده شبکه سیمای خوزستان بیان نمود: تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تمایل به گذراندن مراحل درمان در منزل دارند، باوجود اینکه تیم هایی به صورت تلفنی و حضوری از شرایط این افراد آگاه می شوند اما بعضی از این افراد محدودیت های اجتماعی را رعایت نمی نمایند درحالی که مبتلا کردن دیگران به صورت تعمدی جرم است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت آموزش را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و امیدواریم شهرداری نیز بیلبورهای تبلیغاتی خود را به این مساله اختصاص دهد.

وی گفت: همچنین آموزش و پرورش نیز از سامانه شاد برای آگاهی بخشی به دانش آموزان استفاده کند چرا که 160 هزار سفیر سلامت در استان خوزستان وجود دارد که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

ابول نژادیان گفت: در این راستا بعضی سازمان ها در اطلاع رسانی ضعیف عمل می نمایند و اگر این فرایند ادامه یابد اسامی آنها به اطلاع مردم می رسد، کادر درمان و بهداشت در این روزها شبانه روز درحال کوشش هستند و اگر به دلیل کم کاری دستگاهی آسیبی به مردم برسد با آنها برخورد می کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد: هفته گذشته در نشست شورای تامین استان خوزستان دانشگاه علوم پزشکی اهواز دلایل کارشناسی خود برای اعمال محدودیت های اجتماعی در بعضی شهرستان های خوزستان را ارائه کرد.

وی گفت: در شهرستان هایی که به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت روزانه سه بیمار قطعی مبتلا به کرونا شناسایی می گردد باید تعطیل شوند.

وی اضافه کرد: تعطیلی بازار به صورت مستقیم بر معیشت قشر بازاری در ارتباط است از همین رو یک مهلت 72 ساعته برای رعایت بهداشت از سوی مردم و اصناف داده شد و حتی نظارت ها از سوی تیم های ارزیاب کفایت نکرد به همین دلیل شرایط شهرستان های خوزستان را به قرمز، زرد و سفید تقسیم بندی کردیم.

ابول نژادیان بیان نمود: ملاک ارزیابی در شهرهای قرمز ابتلای سه بیمار قطعی به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت، شهرهای زرد ابتلای قطعی یک یا 2 بیمار به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت و زیر یک مبتلای قطعی در شهرهای سفید است.

وی ادامه داد: تعطیل کردن اصناف و اعمال محدودیت های اجتماعی به جز فواید بهداشتی، با مسائل اجتماعی مختلف نیز در ارتباط است که این زوایا در شورای تامین مورد آنالیز قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بسیاری از استان ها در اسفند و فروردین ماه به پیک ابتلای بیماری رسیدند اما استان خوزستان درحال حاضر در پیک بیماری کرونا قرار گرفته است که مدیریت این شرایط نیازمند همکاری مردم است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه یکهزار و 131 آزمایش بیمار یابی در استان خوزستان صورت گرفته که از این نظر دومین استان کشور بوده ایم و روز سه شنبه تعداد تست ها به یکهزار و 500 خواهد رسید.

وی گفت:برای شناسایی بیشتر بیماران در مراحل اولیه و جلوگیری از مرگ و میر بیماران کوشش می کنیم.

ابول نژادیان در بخشی دیگر یادآور شد: در استان خوزستان پنج هزار و600 تخت به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده ایم که تا اوایل اردیبهشت ماه کمتر از 20 درصد ضریب اشغال این تخت ها پر شد اما از اوایل اردیبهشت تا به امروز ضریب اشغال تخت ها به 50 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نگرانی از بابت ظرفیت تخت ها وجود ندارد چرا که در بخش مراقبت های ویژه 200 تخت اختصاص داده ایم که درحال حاضر ضریب اشغال آنها 75 درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: بیمارستانهای رازی، طالقانی، یک بخش بیمارستان های میلاد و امیرالمونین و یک بلوک بیمارستان سینای اهواز به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. تاب آوری سیستم درمان جوابگوی بیماران است اما در زمان بحران تا 25 درصد تخت های بخش ویژه باید به صورت رزرو باشند.

وی درخصوص خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر امکان آلودگی به ویروس کرونا به وسیله تهویه های بیمارستان رازی ادامه داد: دستگاه های اکسیژن بیمارستان رازی از 2 سال پیش خریداری شده بود اما به دلیل نقص سیستم برق امکان راه اندازی آنها وجود نداشت.

وی گفت: در اسفندماه دستگاه های عظیم اکسیژن ساز فعال شدند که یک دریچه تهویه در آن وجود دارد که هیچ ارتباطی با بخش بستری بیماران کرونایی ندارد و شهفرایندان نگران این مساله نباشند.

ابول نژادیان درخصوص عدم ارائه آمار تفکیکی شهرستان های خوزستان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی باید آمار مبتلایان به ویروس کرونا به صورت تجمیعی داده گردد اما در شورای تامین استان خوزستان در راستای شفاف سازی قرار شد آمار به صورت تفکیکی داده گردد که این امر علاوه بر ایجاد فشار بر شهرستان ها، همکاران حوزه بهداشت را در امر بیماریابی دچار مشکل می کرد از این رو آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تجمیعی داده می گردد.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته به دلیل بروز مشکل در آزمایشگاه آبادان امکان تست گیری از بیماران وجود نداشت به همین دلیل امروز با فعال شدن آزمایشگاه تست ها به صورت تجمیعی انجام شد و همین مساله باعث بالا رفتن آمار جنوب غرب خوزستان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 980

به "خبرنگاران معرفی بیماران متخلف کرونایی خوزستان به کلانتری های محل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معرفی بیماران متخلف کرونایی خوزستان به کلانتری های محل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید