حمله به نمکی در مجلس

به گزارش عکس پارسی، نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه نمکی مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است، خواهان ورود دادستانی به پرونده آنالیز عملکرد وزیر بهداشت شد.

حمله به نمکی در مجلس

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بومادران بیشتر بدانید.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی فداحسین مالکی نماینده زاهدان در تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، گفت: جنابعالی اخیرا در نامه ای به وزیر بهداشت کشور هند اعلام آمادگی نموده اید تا از نظر تجهیزات بهداشتی و دارویی به مردم این کشور برای مقابله با کرونا یاری کنید.

او اضافه کرد: وزیر بهداشت، نیازی نیست به هند برود. سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید و با ویروس هندی که وارد این استان شده مبارزه کنید و تجهیزات خود را در اختیار این استان قرار دهید.

عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: روزانه بیش از 1200 نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می شوند اما وزیر بهداشت حتی جواب تلفن استاندار را نمی دهد و مدیریتی بر ستاد کرونای استان ندارد.

مالکی اضافه کرد: نمکی 6 ماه پیش قول داد تغییرات اساسی از نظر بهداشتی و درمانی در این استان صورت گیرد اما هنوز به وعده خود عمل ننموده است.

او توضیح داد: وزیر بهداشت مقصر اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان است. دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کند. دادستان زاهدان اخیرا ورودی به عملکرد وزیر بهداشت در این زمینه داشته است.

نماینده زاهدان می گوید نمکی مسئول مرگ و میر در سیستان و بلوچستان است

جولان کرونا در سیستان و بلوچستان

شرایط شیوع کرونا در روزهای اخیر در سیستان بلوچستان بسیار وخیم گزارش می گردد. ویروس هندی در این استان جولان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درباره اخرین شرایط این استان گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های اجرا شده، تا صبح امروز با افزایش یک هزار و 103 مورد تازه 50 هزار و 903 در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و 515 نفر از هم استانی های عزیز با وجود دریافت خدمات درمانی جان خود را از دست داده اند که هفت نفر از هم استانی های عزیز در همین 24 ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم اینک 265 بیمار مبتلا به کرونا و 442 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

براساس آخرین گزارش ها با وجود اینکه این استان در شرایط نامناسبی واقع شده است اما پروتکل های بهداشتی و محدودیت های تصویب شده اجرا نمی گردد.

قرار بود در زاهدان که ویروس هندی به سرعت در حال گردش است، تمام مراکز تفریحی و تجاری و بازار تعیطیل شوند اما گزارش ها نشان می دهد این دستور اجرا نمی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1669

به "حمله به نمکی در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به نمکی در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید