خبرنگاران 2.8 میلیون قطعه جوجه در مرغداری های چهارمحال و بختیاری وجود دارد

به گزارش عکس پارسی، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مرغداری های استان در طول سالجاری گفت: هم اینک 2 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه در مرغداری های استان وجود دارد.

خبرنگاران 2.8 میلیون قطعه جوجه در مرغداری های چهارمحال و بختیاری وجود دارد

ذبیح الله غریب روز شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: این میزان نسبت به اسفندماه سال گذشته 21 درصد از نظر تعداد افزایش داشته است.

وی، با اشاره به بروز مشکلاتی برای دامداران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نرخ مصوب فروش شیر دامداری ها 24 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است.

غریب توضیح داد: از یک ماه گذشته تا به امروز کارخانه ها به ازای هر کیلوگرم شیر تولیدی در دامداری های استان 17 هزار ریال پرداخت می نمایند.

وی یادآور شد: هم اینک شیر تولیدی در دامداری های استان در خرده فروشان 30 هزار به ازای هر کیلوگرم عرضه می گردد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در همین راستان باید از اهرم های قانونی برای خرید شیر دامداری ها از سوی کارخانه ها با همان قیمت مصوب 24 هزار ریال در ازای هر کیلوگرم استفاده گردد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 104 هزار تن انواع نهاده های دامی شامل جو، ذرت و سویا در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

غریب تاکید نمود: از این میزان 65 هزار تن از سوی بخش خصوصی، 30 هزار تن از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و 8 هزار تن به وسیله سامانه بوده است.

وی اضافه کرد: هم اینک در این استان قیمت ذرت 24 هزار و 500 ریال به ازای هر کیلوگرم، جو و سویا هر کدام 16 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است.

غریب توضیح داد: کشتارگاه های استان از شنبه دوم فروردین 1399 شیفت و فعال است.

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان اعلام نموده اند، با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، پیشنهاد و توصیه می گردد تا مردم از مرغ های کامل و بسته بندی شده استفاده نمایند و از خرید مرغ های قطعه قطعه شده و گوشت های چرخ نموده پرهیز نمایند.

واحدهای صنفی نیز با رعایت تمامی مسائل بهداشتی از نگهداری گوشت در خارج از یخچال خودداری نمایند، در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد می گردد.

ویروس کرونا که کووید 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از 100 کشور دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را بر آن داشت تا در خصوص بهداشت دنیای؛ شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 831

به "خبرنگاران 2.8 میلیون قطعه جوجه در مرغداری های چهارمحال و بختیاری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2.8 میلیون قطعه جوجه در مرغداری های چهارمحال و بختیاری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید