تور لحظه آخری تایلند: دانستنی هایی از تاریخ و فرهنگ تایلند

به گزارش عکس پارسی، از تایلند بیشتر بدانید

کشورهای جنوب شرقی آسیا دارای تاریخی پیچیده و طولانی هستند و بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه ها سفر می نمایند، تجربه برخورد با مسائل پیش بینی نشده ناشی از تفاوت فرهنگی را دارند. کشورهای چین، تایلند، کامبوج، میانمار و لائوس تنها با یکدیگر همسایه نیستند بلکه از نظر سیاسی و فرهنگی نیز دارای اشتراکات فراوانی هستند که ریشه در سده های طولانی ارتباط با یکدیگر دارد. تاریخ کشور تایلند بسیار طولانی است و نخستین ساکنان این سرزمین، 3 هزار سال پیش به آن آمده اند. تاریخ حکومت سلطنتی این کشور نیز به حدود قرن 13 میلادی بازمی گردد. در این زمان در محلی که کشور امروزی تایلند واقع شده است، تایلند از امپراتوری خمر جدا شد اما تاثیرات فرهنگی آن امپراتوری هنوز وجود داشته و در کشور کامبوج دیده می گردد. طی چند سده بعدی، تایلند شاهد ظهور و سقوط سلسله های پادشاهی مختلفی بود. آثار تاریخی و شواهد زیادی از این دوران به جای مانده است. از جمله مشهورترین این سلسله ها می توان به سوخوتاهی (Sukhothai) و آیوتاهی (Ayutthaya) اشاره نمود.

تور لحظه آخری تایلند: دانستنی هایی از تاریخ و فرهنگ تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

در اواخر سده 18 میلادی، کشور برمه به تایلند حمله نموده و سلسله آیوتاهی را منقرض کرد. این موضوع مقارن با آغاز استعمار اروپا در بخش هایی از جنوب شرق آسیا بود. در این شرایط تایلند به عنوان تنها کشوری در جنوب شرقی آسیا باقی ماند که هیچ گاه تحت استعمار قرار نگرفته و این وجه تمایز این کشور در مقابل لائوس که تحت نفوذ فرانسوی ها بوده و برمه که زیر سلطه انگلیسی ها بود، محسوب می گردد.

در قرون بعدی، قدرت بارها در این کشور دست به دست شده و بارها از کنترل نظامیان به سلطنت تغییر پیدا کرد. در سال 1946شاه بومیبول (Bhumibol)، پادشاه سابق این کشور (که به تازگی فوت نموده است)، سلطنت خود را آغاز کرد.

شرایط سیاسی در تایلند بسیار پیچیده بوده و حتی برای کسانی که چند سال در این کشور زندگی نموده اند نیز کشف ظرافت ها و تفاوت های تغییرات فضای سیاسی قابل درک نیست. برای گردشگران بهتر است که به طور کلی از ورود به بحث های سیاسی اجتناب نموده و وارد این موضوع نشوند.

در این مبحث به آنالیز تاریخ تحولات سیاسی تایلند در دوران باستان پرداختیم تا دید بهتری نسبت به زیبایی ها و مفاهیم سایت های باستان شناسی این کشور داشته باشید. در مجموع هنگام سفر به این کشور از بیان دیدگاهتان درباره سیاست های تایلند، رژیم سلطنتی ، حکومت و سیاست اجتناب نموده و با دقت و احتیاط زیادی عمل کنید. بهتر است کمی عمیق تر درباره تاریخ این کشور مطالعه نموده و منظره بهتری از این کشور در فکر خود داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور لحظه آخری تایلند: دانستنی هایی از تاریخ و فرهنگ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: دانستنی هایی از تاریخ و فرهنگ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید