در حوزه گندم مسئله ای نداریم

به گزارش عکس پارسی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به این دلیل که بهترین ذخایر گندم را داریم، مسئله ای در این حوزه وجود ندارد.

در حوزه گندم مسئله ای نداریم

به گزارش خبرنگاران، رضا رحمانی امروز شنبه 13 بهمن در حاشیه بازدید از خط فراوری مجموعه زر در جمع خبرنگاران گفت: فراوری در استان البرز مخصوصاً در زمینه صنایع غذایی وضعیت خوبی دارد و این وضعیت خوب دغدغه ما را کم می نماید.

رحمانی اضافه نمود: امیدواریم موانعی که در این بخش وجود دارد هم حل گردد، به طور کلی ظرفیت خوبی برای فراوری در البرز وجود دارد و امیدواریم واحدهای توسعه ای که در حال ایجاد هستند هم سریعاً به چرخه فراوری وارد شوند.

وی در پاسخ به مشکلاتی که در بخش واردات با ارز دولتی و تأمین گندم بعضی واحدهای صنعتی هم بیان کرد: ما برای گندم مسئله ای نداریم، مشکل کوچکی هم برای واحدهای صنعتی ایجاد شده بود که با تصمیم دولت حل شد، بهترین ذخایر ما هم در حوزه گندم است در خصوص سایر اقلام هم الان واردات فقط در حوزه کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی انجام می گردد و بقیه ارز نیمایی صورت می گیرد.

وزیر صنع، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: بدون شک دستاوردهای 40 ساله انقلاب را نمی توان در قالب یک نمایشگاه انعکاس داد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تنها گوشه ای از دستاوردهای انقلاب را در معرض نمایش قرار داده و برگزاری آن باعث دلگرمی مردم می گردد.

وی اضافه نمود: امروز مسئولان وظیفه دارند از طرق مختلف انقلاب را به نسل جوان بشناسانند و آنها را با دستاوردهای نظام آشنا نمایند.

رحمانی شرح داد: خوشبختانه طی 40 سال گذشته تمام شعارهای انقلاب که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است محقق شده که همه اینها در سایه همدلی و وحدت مردم و مسئولان محقق شده است.

وزیر صنعت با اشار ه به اینکه طی چهار دهه گذشته ایر ان از لحاظ علمی و صنعتی پیشر فت زیادی داشته و بین 10 تا 20 کشور مطر ح جهان قرار گرفته است گفت: در حوزه فراوری اعم از صنعت، معدن و کشاورزی به عنوان فراوری مولد کشور باید سرمایه گذاری و توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: با فعال شدن این حوزه ها سایر بخش های اقتصاد کشور نیز فعال و از این طریق معضلاتی مثل بیکاری، فقر و … مرتفع خواهد شد.

رحمانی گفت: فعالان مالی و صاحبان واحدهای فراوریی مستقر در شهرک های صنعتی و فضاهای خارج از این مجموعه ها از معافیات مالیاتی برخوردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 143

به "در حوزه گندم مسئله ای نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حوزه گندم مسئله ای نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید