دفاع مقام ارشد هندی از مشت آهنین علیه تظاهرات کنندگان

به گزارش عکس پارسی، یک مقام ارشد دولت هند از واکنش خشن پلیس و نیروهای امنیتی به تظاهرات کنندگان علیه قانون تبعیض آمیز علیه مسلمانان، دفاع کرد.

دفاع مقام ارشد هندی از مشت آهنین علیه تظاهرات کنندگان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوگی آدیتیاناث وزیر ارشد ایالت اوتار پرادش در هند ضمن دفاع از مشت آهنین پلیس این کشور به معترضان ضد قانون جنجالی شهروندی در کشمیر، آن را وسلیه ای برای بازگرداندن آرامش دانست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آدیتیاناث که خود یک راهب هندوی افراطی و عضو حزب نارندا مودی نخست وزیر هند است، با صدور بیانیه ای در این باره شرح داد: با هر شورشی به شدت برخورد شد. هر آشوبگری، سرکوب شد. همگی با نگاه به سیاست های دولت یوگی، ساکت شده و سرجایشان نشستند.

بر این اساس، از زمان تصویب قانون اعطای تابعیت هندی به افراد غیرمسلمان در مناطق جامو و کشمیر در تاریخ یازدهم دسامبر (بیستم آذر)، حداقل 25 نفر در پی حمله پلیس و نیروهای امنیتی هند به معترضان ضد این قانون، جان خود را از دست داده اند.

وی با ادعای اینکه سیاست های سخت وی باعث انتها تظاهرات شد، گفت: هر کاری می خواهید انجام دهید، اما خسارات وارد شده [به اموال عمومی] از جیب کسانی که مسبب آن صدمات بودند، پرداخت خواهد شد.

به نوشته رویترز، این مقام ارشد ایالتی هند در اظهار نظر متناقض، همزمان گزارش ها مبنی بر واکنش خشن پلیس به تظاهرات کنندگان را تکذیب نموده و مدعی شد که توانسته دوباره آرامش را به خیابان های اوتار پرادش بازگرداند.

اظهارات آدیتیاناث در حالی است که روز گذشته نیز مسئولان هندی علاوه بر افزایش شدید تمهیدات امنیتی در شهرهای بزرگ هند پیش از برگزاری نماز آدینه، سرویس اینترنت تلفن های همراه را در بعضی مناطق قطع کردند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، قانون مذکور به شش گروه مختلف که از نظر دولت هند در دوره های مختلف تاریخی توسط همسایگان مسلمان خود مورد آزاد و اذیت قرار گرفته اند، تابعیت هندی اعطا می گردد. منتقدین در اعتراض به این طرح اعتقاد دارند قانون شهروندی تبعیض علیه مسلمانان است و قانون اساسی هند را تضعیف می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 609

به "دفاع مقام ارشد هندی از مشت آهنین علیه تظاهرات کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع مقام ارشد هندی از مشت آهنین علیه تظاهرات کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید