ملاقات رحمان با دبیران شورای امنیت کشورهای پیمان امنیت جمعی

به گزارش عکس پارسی، رئیس جمهور تاجیکستان با دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه ملاقات کرد.

ملاقات رحمان با دبیران شورای امنیت کشورهای پیمان امنیت جمعی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه دیدار کرد.

در جریان این دیدار مبارزه با تهدیدات، از جمله خطرات مربوط به همه گیری کرونا، بحران حاد اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی جهانی، تاثیر آنها بر امنیت و اقتصادی ملی، ایمنی زیستی و قاچاق مواد مخدر آنالیز شد.

در این راستا، بر ضرورت فعالیت مشترک کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی، هماهنگ سازی اقدامات نیروهای ویژه در زمینه مبارزه با جرایم سایبری تاکید شد.

با توجه به شرایط سخت جامعه جهانی، تشدید تهدیدات و چالش ها و تاثیر آنها بر امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، رشد تنش های بین المللی به دلیل رقابت ژئوپلیتیکی و سایر عوامل، رحمان به عنوان رئیس این سازمان در امسال میلادی بر لزوم تقویت و گسترش همکاری تاکید نمود.

در این راستا، همچنین شرایط کنونی افغانستان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در سرانجام این دیدار رئیس جمهور تاجیکستان ابراز امیدواری کرد که نتایج نشست امروز برای دستیابی به اهداف مشخص شده، مثمر ثمر باشد.

امروز در شهر دوشنبه تحت ریاست نصرت الله محمود زاده دبیر شورای امنیت تاجیکستان نشست کمیته دبیران شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار می گردد.

در این جلسه دبیران شورای امنیت ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه شرکت می نمایند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل نمایند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1610

به "ملاقات رحمان با دبیران شورای امنیت کشورهای پیمان امنیت جمعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رحمان با دبیران شورای امنیت کشورهای پیمان امنیت جمعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید