روابط فرهنگی و تجاری ایران را با کشور چین محکم می کنیم

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: معاون وزیر کشور با تاکید بر قدمت روابط ایران و چین گفت: دو کشور با امضای تفاهمنامه های مختلف تمام کوشش خود را برای استحکام روابط میان ایران و چین می نمایند.

روابط فرهنگی و تجاری ایران را با کشور چین محکم می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، اسماعیل نجار امروز در مراسم معرفی توانمندی های سرمایه گذاران چین در استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم با حضور جمعی از سرمایه گذاران و مسئولان مالی قم با اشاره به تفاهمنامه کتبی و شفاهی صنعت، تجارت، کشاورزی، واردات و صادرات اظهار کرد: با امضای تفاهمنامه های جدید این روابط را مستحکم تر می کنیم.

وی با اشاره به قدمت کاروانسرای چهارصد ساله پاسنگان قم اضافه نمود: ایران و چین دو کشور با قدمت بالا هستند و ایران از دیرباز با چین رابطه محبت آمیز ای داشته است که این رابطه قدمت 2 هزار و 500 ساله دارد.

نجار تاکید نمود: جاده ابریشم در تبادل فرهنگ و اقتصاد میان دو کشور با کشور های دیگر خصوصا در بخش قم نقش بسزایی داشته است که و رابطه این دو کشور از سال 1932 از سر گرفته شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به این که استان قم و گنسو چین باید به حجم مبادلات توجه داشته باشند توضیح داد: تفاهم نامه های تجاری و مالی در ابعاد گوناگون با حضور فعالان و سرمایه گذاران در زمینه صنعت توریسم به امضا برسانند.

وی با بیان این که تمایل دارم دو کشور در زمینه غذای حلال با یکدیگر به تبادل بپردازند اضافه نمود: امیدواریم از این به بعد گردشگران ایرانی در چین غذای حلال و مورد تایید مصرف نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 472

به "روابط فرهنگی و تجاری ایران را با کشور چین محکم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط فرهنگی و تجاری ایران را با کشور چین محکم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید