ریاست جمهوری افغانستان: با هیچ جهت سیاسی تا به امروز مذاکره نشده است

به گزارش عکس پارسی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به گزارش ها از مذاکره تیم های انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله، اظهارداشت که تا به امروز با هیچ جهت سیاسی مذاکره ای نشده است.

ریاست جمهوری افغانستان: با هیچ جهت سیاسی تا به امروز مذاکره نشده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در توییتی نوشت که تا به امروز هیچ مذاکره ای با جهت های سیاسی در این کشور انجام نشده است.

وی افزود: رئیس جمهور افغانستان مصمم است تا برای تشکیل کابینه آینده با اقشار مختلف سیاسی و کنندگان مردم مشورت کند.

این در حالی است که عنایت الله بابر فرهمند معاون اول تیم انتخاباتی عبدالله اظهارداشت: گفت وگوهای تیم های انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی و ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله با میانجیگری خلیل زاد در آستانه امضای توافقنامه طالبان-آمریکا آغاز شده است.

به هر حال، در توییت سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بطور صریح مذاکره با تیم عبدالله عبدالله رد نشده است.

پس از آن که کمیسیون انتخابات افغانستان در 29 بهمن ماه سالجاری اشرف غنی را پیروز انتخابات افغانستان گفت، تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله گفت که نتیجه تقلبی انتخابات را نمی پذیرد.

اوایل هفته جاری، رسانه ها خبر دادند که مراسم تحلیف اشرف غنی پنجشنبه 8 اسفند برگزار می شود.

همچنین منابع نزدیک به رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز گفتند که کمیسیونی برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری عبدالله تشکیل شده است.

به گفته این منابع، اعضای ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی اظهارداشتند که پس از گام ابتدایی و معرفی والی ها، برای وزارتخانه ها نیز سرپرست معرفی می کنند و در گام نهایی مراسم تحلیف عبدالله را برگزار خواهند کرد.

به هر حال جنجال های انتخاباتی در افغانستان همزمان در آستانه توافق صلح طالبان و آمریکا ادامه دارد و تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی نیز در پی خواست آمریکا به تعویق افتاده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 792

به "ریاست جمهوری افغانستان: با هیچ جهت سیاسی تا به امروز مذاکره نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری افغانستان: با هیچ جهت سیاسی تا به امروز مذاکره نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید