سفیر روسیه در آمریکا فعلا به واشنگتن بازنخواهد گشت خبرنگاران

به گزارش عکس پارسی، رابطه مسکو-واشنگتن در سه ماه آغازین ریاست جمهوری بایدن به پایین ترین سطح خود رسیده که یکی از نشانه های آن بی میلی روسیه برای بازگرداندن سفیر خود به آمریکا است.

سفیر روسیه در آمریکا فعلا به واشنگتن بازنخواهد گشت خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یک منبع مطلع به خبرگزاری ایتارتاس گفته است که قرار نیست آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن که برای مشورت فراخوانده شده بود؛ به این زودی ها به آمریکا بازگردد.

این تاخیر در بازگشت، به تنهایی، نشانه عمق تیرگی رابطه مسکو-واشنگتن آن هم کمتر از سه ماه بعد از ورود جو بایدن دموکرات به کاخ سفید است.

روز گذشته، آنتونوف در نشست کمیته های امور بین الملل، دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفت که روابط مسکو-واشنگتن در یک بحران عمیق فرو رفته است. به گفته وی، سیاست در پیش گرفته شده در ایالات متحده به طور پیگیرانه تمامی ساختار روابط با روسیه را نابود نموده است.

آنتونوف بعد از اظهارنظر توهین آمیز بایدن که طی آن ولادیمیر پوتین همتای روس را قاتل خطاب کرد و به او اتهام مداخله در فرایند انتخاباتی آمریکا را نسبت داد؛ به مسکو فراخوانده شد.

کاخ کرملین بعد ها گفت که او با هدف مشورت و آنالیز روابط دوجانبه به مسکو بازگشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1523

به "سفیر روسیه در آمریکا فعلا به واشنگتن بازنخواهد گشت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه در آمریکا فعلا به واشنگتن بازنخواهد گشت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید