سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

به گزارش عکس پارسی، برای این که دکوراسیون تلفیقی را در منزل خود به درستی به کار ببرید و فضا بی نظم و به هم ریخته جلوه داده نشود، باید نکاتی را که در این مطلب به آن ها اشاره نموده ایم رعایت کنید.

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد حریق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

گاهی اوقات دکوراسیون منزل به دلیل اشتباه و یا ناآگاهی در خرید وسایل و یا علاقه به دو سبک دکوراسیون دچار بی نظمی می گردد و این سوال پیش می آید که آیا می توان در یک فضا از دو سبک استفاده کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت اگر دکوراسیون تلفیقی آگاهانه صورت گیرد و نکات اصلی آن رعایت گردد، مسئله ای ایجاد نخواهد شد؛ در غیر این صورت ترکیبی مخالف با معیارهای زیبایی شناسی ایجاد می نماید که فضا را به هم ریخته و نامنظم نشان می دهد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید و 4 نکته اصلی در این خصوص را بخوانید.

عملکرد را اولویت قرار دهید

هنگام تلفیق دو سبک، سردرگمی می تواند یک مشکل غیرقابل حل باشد. غالبا طراحان خوش ذوق سعی می نمایند زیبایی و عملکرد را همزمان مبنا قرار دهند که در نهایت گاهی منجر به فضای بیش از حد پر و طراحی نامشخص می شوند. خوشبختانه شما یک سلاح مخفی در اختیار دارید یعنی می توانید عملکرد را مبنا قرار دهید.

منظور از اولویت قرار دادن عملکرد این است که اجازه دهید قطعات کاربردی مانند مبلمان، نقش اصلی را در فضا ایفا نمایند. البته درست است که هر اتاق به عناصری برای زیبایی احتیاج دارد؛ می توانید در مرحله بعد آن ها را به فضا اضافه کنید.

از قانون 80/20 پیروی کنید

قانون 80/20 در دکوراسیون به معنی انتخاب یک سبک غالب و ثانویه برای دکوراسیون است.

مهم ترین موضوع در این قانون این است که باید مطمئن شوید که هر دو سبک که استفاده می کنید به جای این که با یکدیگر در تضاد باشند، در حین تفاوت هایشان به طور مشترک کار می نمایند. برای انجام این کار، باید نقش معین نماینده ای در طراحی به هر یک اختصاص دهید؛ اگرچه ممکن است سخت باشد. بهترین کار در دکوراسیون تلفیقی این است که 80٪ از طراحی اتاق را به یک سبک اختصاص دهید؛ این سبک نشان دهنده تمرکز اصلی شما خواهد بود و در انتخاب رنگ مبلمان، دیوار، کفپوش و غیره تاثیر خواهد گذاشت.

سبک دوم شما بیش تر نقش پس زمینه را بر عهده خواهد گرفت. این تقریبا 20٪ از طراحی کلی را تشکیل می دهد که دکوری ها، اکسسوری ها و وسایل روشنایی جسورانه و هنرهای دیواری چشم نواز، همه گزینه های عالی برای پر کردن این نقش محسوب می شوند.

موضوعات مشترک را پیدا کنید

در دکوراسیون تلفیقی هر اتاق باید شامل عناصر طراحی باشد که دارای موضوعات مشترکی است تا بتواند سبک ها را به هم نزدیک کند. این موضوع به ویژه هنگامی اهمیت دارد که می خواهید دو سبک زیبایی شناسی مجزا را که ذاتا موافق هم نیستند، ترکیب کنید. با توجه به این موضوع، شما باید بتوانید مشترکات را پیدا کنید و به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

پیروز ترین طرح های ترکیبی طرح هایی است که با وجود تفاوت ها، شباهت های ذاتی هم دارند. به عنوان مثال، ترکیبی از طراحی ژاپنی و اسکاندیناوی که گرچه این سبک ها ظاهرا متضادند؛ اما هر دو به دلیل عملکرد ساده شناخته شده اند. سعی کنید موضوع مشابهی را پیدا کنید که دو سبک را به هم مرتبط می سازد.

مهم نیست که کدام دو سبک را با هم ترکیب می کنید، اگر راهی برای اشتراک نیافتید، هنگام اتصال جزئیات به یکدیگر، رنگ ها همواره نقطه عطف خوبی به شمار می فرایند. هنگام مخلوط کردن و تطابق ظاهری دو سبک متفاوت، یک سایه مشترک، اغلب راهکاری پیونددهنده و مطمئن محسوب می گردد.

نقطه کانونی

هنگامی که برای ایجاد یک طرح ترکیبی از سبک های مورد نظر خود کوشش می کنید، ممکن است مواردی را پیدا کنید که رویکرد مخالف و بسیار متضادی با هم دارند. در این صورت اگر شامل موارد زیادی است، باید با ایجاد تغییراتی این تضاد را کم نموده یا حذف کنید؛ اما در مواردی که یک مورد تضاد بسیار قوی در فضا ایجاد شده، به جای مخفی کردن می توانید از آن به عنوان نقطه کانونی استفاده و آن را برجسته و به کانون توجه دکوراسیون خود تبدیل کنید. این عنصر می تواند شومینه یا مبلی قدیمی یا اثر هنری روی دیوار باشد!

بیشتر مردم از دکوراسیون تلفیقی و در واقع ترکیب دو سبک متفاوت خودداری می نمایند؛ اما اگر به نکات بالا توجه کنید می توانید دو سبک مورد علاقه خود را به سادگی و به بهترین شکل با هم ترکیب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون بهاری، بهار؛ فصل پرنشاط دکوراسیون را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 788

به "سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید