سطح فرودگاه های بین المللی با آسفالت های گرافنی ارتقا می یابد

به گزارش عکس پارسی، یکی از تولیدکنندگان افزودنی گرافنی، استفاده آزمایشی از آسفالت های تقویت شده با گرافن در یک فرودگاه بین المللی در ایتالیا را شروع خواهد نمود.

سطح فرودگاه های بین المللی با آسفالت های گرافنی ارتقا می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت خارجی به نام دایرکتا پلاس خاطرنشان کرد، آزمایش های اولیه روی آسفالت تقویت شده با گرافن در حال اجرا است. این شرکت از آسفالت تقویت شده با گرافن در یک فرودگاه بین المللی در ایتالیا استفاده نموده است. این افزودنی آسفالت با استفاده از گرافن G+ شرکت دایرکتا ساخته می گردد.

این آزمایش قرار است به مدت شش ماه در فرودگاه فیومیسنو شهر رم انجام گردد و از این آسفالت در باند فرود مخصوص هواپیما هایی نظیر بوئینگ 777 و ایرباس A380 استفاده گردد. در این کار آزمایشی قرار است تا آسفالت اصلاح شده با استفاده از مواد تقویت کننده با آسفالت های عادی مقایسه گردد. در این کار، عمر آسفالت در برابر فرود هواپیما، مقاومت در برابر تغییر شکل و تغییر شکل پلاستیکی دائمی آسفالت مورد مطالعه قرار می گیرد.

در این پروژه از افزودنی آسفالت موسوم به Gipave استفاده می گردد که توسط دایرکتا پلاس و شرکت همکار آن، ایترکمیکا توسعه داده شده است. ایترکمیکا شرکت توزیع کننده افزودنی های آسفالت در ایتالیا است. در قالب این همکاری قرار است افزودنی تقویت شده با گرافن برای آسفالت فراوری گردد و در این راستا از فناوری پتنت شده ای استفاده خواهد شد که موجب افزایش دوام و ماندگاری سطح آسفالت جاده ها خواهد شد. در این پروژه شرکت های مختلف و دانشگاه میلان بیکوکا مشارکت داشته اند.

فناوری های جدید مانند این اصلاح کننده، پتانسیل زیادی دارند تا کیفیت سطح جاده ها را در اروپا و دیگر مناطق دنیا بهبود دهند.

استفاده از گرافن در آسفالت موجب می گردد تا عملکرد سطح آسفالت به شکل قابل توجهی تغییر نموده و خواص مدیریت گرمایی آسفالت نیز بهبود یابد. این تقویت ساختاری موجب می گردد تا آسفالت در دما های بسیار پایین سخت و در دما های بالا نیز نرم نگردد؛ در نتیجه ترک خوردن در سرما و آسیب ساختار در گرما ایجاد نمی گردد. یکی از مزایای آسفالت آمیخته شده با گرافن آن است که الاستیسیته و استحکام ساختاری سطح افزایش و میزان خستگی کاهش می یابد که این ویژگی ها هنگامی که فشار زیادی به آسفالت وارد می گردد، اهمیت بیشتری خواهد داشت. همچنین نگهداری این نوع آسفالت با هزینه کمتری انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 754

به "سطح فرودگاه های بین المللی با آسفالت های گرافنی ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح فرودگاه های بین المللی با آسفالت های گرافنی ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید