سمی ترین حیوانات دنیا را بشناسید

به گزارش عکس پارسی، ماهی سنگی (Stonefish)

ماهی سنگی از جانورانی است که به خوبی استتار می نماید و همین ویژگی، این ماهی را به یکی از خطرناک ترین موجودات استرالیا تبدیل نموده است. شاخک های تیز پشت او، دارای سمی با دوز بالا است که در صورت تماس با آن ابتدا باعث دردی شدید در محل تماس، آسیب بافت و سپس اختلال در تنفس می گردد و اگر رسیدگی پزشکی صورت نگیرد، در نهایت موجب حمله قلبی می گردد. البته بعد از کشف پادزهر در سال 1959، هیچ انسانی در استرالیا به وسیله این حیوان جان خود را از دست نداده است.

سمی ترین حیوانات دنیا را بشناسید

عقرب دث تاکر یا قاتل (Deathstalker Scorpion)

این عقرب آمریکایی، خطرناک ترین نوع از گونه عقرب ها است. نیش این عقرب حتی اگر زهر را با دوز پایین انتقال دهد، می تواند کشنده باشد. البته از زهر این عقرب برای ساختن داروهایی برای کاهش پیشروی تومورها نیز استفاده می گردد.

عروس دریایی

عروس دریایی با نیش قدرتمند و دردناک خود هر انسانی را که به سرعت مداوا نگردد از پای در می آورد.

هشت پای حلقه آبی (Blue Ring Octopus)

این گونه از هشت پاها که در استرالیا وجود دارند، زهری به نام سرزهر (Cephalotoxin) فراوری می نمایند که از آنزیم بزاق دهان آن ها گرفته شده است. این زهر با جلوگیری از عبور و راهنمایی رشته های عصبی و عضلانی، قربانی را فلج می نماید. مطمئنا در صورت مداوا نشدن فربانی خواهد مرد. معمولا این نیش بی درد خواهد بود و قربانی وقتی متوجه درد خواهد شد که کار از کار گذشته است.

قورباغه نیزه سمی (Poison Dart قورباغه)

این نوع قورباغه از آشناترین گونه های قورباغه است و زهری چربی دوست، از گروه آلکالویید زیر پوست آن جریان دارد. این زهر در آمریکای جنوبی برای سمی کردن نوک نیزه ها استفاده می شد و نام این نوع قورباغه نیز در پی همین حرکت نام گذاری شده است. رنگ روشن پوست این قورباغه زنگ خطری برای بقیه حیوانات است.

موش کور اروپایی (European Moles)

احتمالا فکر می کنید که یک موش نمی تواند سمی باشد، ولی این حیوان با بزاق سمی خود کرم ها را فلج می نماید.

ماهی پف نماینده (Puffer Fish)

این نوع ماهی مقام دوم را در سمی ترین مهره داران دارد. این ماهی هنگام احساس خطر بسیار خطرناک خواهد بود.

پیتوهوی (Pitohui)

این نوع پرنده نیز همچون قورباغه نیزه سمی، در پوست خود زهر حمل می نماید.

پروانه سمی (Milkweed Butterfly)

این پروانه با فراوری سمی ملایم هر پرنده ای که فکر خوردنش را کند، دور می نماید.

پلاتیپوس نر (Male Platypuses)

این حیوان نیز از آن دسته از حیوانات است که به او نمی خورد سمی باشد، ولی جنس نر او، در پاهای عقبی خود نیش زهرآلودی دارد که در صورت اصابت، درد شدید و در حیوانات کوچک مرگ را به همراه دارد. نکته جالب این است که زهر این حیوان فقط در فصل جفت گیری فعال می گردد و در پی تحقیقات انجام شده، محققین به این نتیجه رسیده اند که پلاتیپوس برای رقابت با حریف خود بر سر پلاتیپوس ماده از این زهر استفاده می نماید.

لوریس آهسته (The Slow Loris)

این پستاندار بامزه که اندکی شبیه میمون لمور (lemur) نیز هست، گاز دردناکی دارد. گاز این حیوان کوچک و آهسته می تواند باعث به وجود آمدن آلرژی گردد.

حلزون مخروطی (Cone Snails)

این حلزون حیوانی درنده و پیچیده است، هر چند که اصلا به او نمی خورد. برای شکار ماهی، حلزون مخروطی دندانی به شکل نیزه پرتاب می نماید که بسیار زهرآلود هست. به تازگی کشف شده که زهر این حلزون شامل اندازه زیادی انسولین است که با کاهش قند خون، ماهی را به شوک فرو می برد.

نظر شما در رابطه با این حیوانات چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1889

به "سمی ترین حیوانات دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمی ترین حیوانات دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید