سکوتی که به سود لیگ برتر فوتبال نیست، مخاطبان در انتظار اظهارنظر مسئولان

به گزارش عکس پارسی، مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر با سکوت در خصوص لغو دیدارهایی که شرایط برگزاری آن ها وجود ندارد، باعث تعجب همگان شده اند.

سکوتی که به سود لیگ برتر فوتبال نیست، مخاطبان در انتظار اظهارنظر مسئولان

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، تیم های استقلال و فولاد خوزستان به دلیل ابتلای بیش از 10 بازیکن تیمشان به ویروس کرونا امکان بازی امشب برابر پارس جنوبی و نساجی مازندران را ندارند و در این میان آبی پوشان از انجام این مسابقه انصراف دادند و به شهر جم نرفتند. فولاد هم به قائم شهر رفته اما درخواست لغو این مسابقه را به مسئولان داده است.

هر دو تیم استقلال و فولاد بیش از 25 درصد بازیکنانشان به این ویروس مبتلا شده اند و طبق قوانین اجازه بازی کردن در ادامه رقابت های این فصل را تا زمانی که تعداد افراد ناقل این تیم ها کمتر از 25 درصد گردد، نخواهند داشت.

با وجود اینکه تیم های استقلال و فولاد برای مسابقه با حریفان خود در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال شرایط لازم را ندارند و این موضوع واکنش باشگاه پارس جنوبی را به همراه داشته اما مسئولان سازمان لیگ هنوز خبر لغو این دو مسابقه را رسانه ای ننموده اند. سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به اینکه این بازی ها لغو خواهند شد، اعلام نموده ما تابع ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم و اگر آن ها این دیدارها را لغو نمایند، قطعاً مسابقات این دو تیم برگزار نمی گردد. حتی سایت سازمان لیگ با انتشاری خبری با این تیترسازمان لیگ تابع سیاست های کلان ستاد ملی مبارزه با کروناست اعلام نموده که بدون دستور این ستاد تصمیمی نمی گیرد.

در پیگیری هایی که خبرنگار خبرنگاران از فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش داشت، به این نتیجه رسید که این دو نهاد گزارش های لازم را به سازمان لیگ ارسال نموده اند و این سازمان است که باید خبر لغو این مسابقات را اعلام کند. منابع مطلع در فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا اعلام کردند ما هیچ وقت نمی توانیم در مورد لغو یا ادامه رقابت های لیگ برتر اظهارنظری کنیم. مسئولان سازمان لیگ از ما تقاضای همکاری کردند و ما هم گزارش های پزشکی را در اختیار این سازمان قرار دادیم و آن ها هستند که اجازه دارند در مورد لغو یا برگزاری مسابقات تصمیم گیری نمایند. تمامی گزارش ها نیز در سایت فدراسیون در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آنچه معین است، قدرت تصمیم گیری لازم در سازمان لیگ برای لغو مسابقات لیگ برتر با توجه به مصوبه های پزشکی وجود ندارد و اگرچه باشگاه های استقلال و فولاد به دلیل داشتن بازیکنان مبتلا به کرونا قادر به انجام مسابقه نیستند اما خبر لغو بازی های این دو تیم اعلام نمی گردد. بدون شک باید سازمان لیگ مقتدرانه عمل کند و با دریافت گزارش های لازم و مستند اقدام به لغو دیدارهایی کند که شرایط برگزاری آن ها وجود ندارد. با این کار شاهد اعتراض دیگر تیم ها نخواهیم بود و مسابقات بدون حاشیه ادامه خواهد یافت.ضمن اینکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش هم با توجه به اختیاراتی که دارد، می تواند نظر نهایی خود را برای لغو دیدارهایی که امکان برگزاری آن ها نیست، اعلام کند تا مسئله ای ایجاد نگردد.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1051

به "سکوتی که به سود لیگ برتر فوتبال نیست، مخاطبان در انتظار اظهارنظر مسئولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوتی که به سود لیگ برتر فوتبال نیست، مخاطبان در انتظار اظهارنظر مسئولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید