شرکت های دانش بنیان 1384 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده اند

به گزارش عکس پارسی، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در امسال 1879 میلیارد تومان مبلغ تسهیلات اعطا شده که از این میان 1384 میلیارد تومان آن تسهیلات سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان بوده است.

شرکت های دانش بنیان 1384 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده اند

با تور لحظه آخر مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در نشست خبری گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید اظهار کرد: امسال ابزار جدیدی را در صندوق نوآوری و شکوفایی برای یاری به توسعه بازار شرکت های دانش بنیان با هدف به همرسانی عرضه و تقاضای فناوری در پیش گرفتیم.

ملکی فر با بیان اینکه امسال رویداد های فناورانه در حوزه های هوافضا، مبارزه با قاچاق ارز و کالا، فرودگاهی، گاز، موادغذایی، آتش نشانی و ... برگزار گردیده است، گفت: شرکت های دانش بنیان در این رویداد ها محصولات خود را به نمایش گذاشته و بسیاری از احتیاج های فناورانه صنایع مطرح شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 98 تا به امروز 12 رویداد برگزار گردیده که در مجموع 6000 نفر در این رویداد ها ثبت نام کردند و 70 نشست ارائه احتیاج فناورانه برگزار گردید.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: 680 شرکت دانش بنیان و غیر دانش بنیان در این 12 رویداد و 2000 نشست B. 2 B. عرضه و تقاضا حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 1000 تفاهمنامه در این رویداد ها منعقد شده است، تاکید نمود: بر اساس برآورد های ما 20 تا 30 درصد این تعداد به قرارداد قطعی منتهی خواهد شد.

وی یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از ابزار لیزینگی به فرد متقاضی محصولات دانش بنیان تسهیلاتی با نرخ سه درصد به صورت 9 ساله اعطا می نماید.

ملکی فر اظهار کرد: از دیگر ابزار های سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای تسهیلاتی در راستای افزایش ظرفیت فراوری شرکت ها با نرخ ترجیحی است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید نمود: یکی از تسهیلات صندوق، ارائه سرمایه در گردش داخلی به شرکت های دانش بنیان است که از ابتدای امسال اجرایی شده است؛ شرکت های دانش بنیان می توانند تسهیلاتی به میزان 70 درصد فروش سال گذشته خود را از بانک های عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان سرمایه در گردش دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات یک تا سه ساله بوده و شرکت ها از منابع بانک ها بهره مند می شوند، اضافه کرد: در امسال 1879 میلیارد تومان مبلغ تسهیلات اعطا شده که از این میان 1384 میلیارد تومان آن تسهیلات سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان بوده است.

ملکی فر به ارائه یک تسهیلات جدید اشاره نمود و گفت: یکی دیگر از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها، سرمایه در گردش فوری است که مبلغ آن 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و شرکت ها می توانند در طول سال دو بار این خدمت را دریافت نمایند؛ همچنین، نرخ این تسهیلات 11 درصد به صورت 50 روزه است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به رویداد گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت اضافه کرد: تا به امروز 750 نفر از این رویداد ثبت نام نموده اند؛ همچنین 375 شرکت که 228 شرکت دانش بنیان است برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی نموده اند.

ملکی فر با بیان اینکه تا به امروز 650 احتیاج فناورانه نیز از 40 شرکت بزرگ زیرمجموعه نفتی احصا شده است، گفت: علاوه بر شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و صنعت نفت، 10 شتابدهنده در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت نفت حضور فعال خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 656

به "شرکت های دانش بنیان 1384 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان 1384 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید