فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو 48 درصد رشد کرد

به گزارش عکس پارسی، یکی از حمایت های ارائه شده در معاونت علمی و فناوری رباست جمهوری، توسعه بازار تجهیزات آزمایشگاهی داخلی است و تولیدات حوزه نانو نیز از این خدمات بهره مند هستند.

فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو 48 درصد رشد کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پروژه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو که با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده است گامی موثر در مدیریت و توسعه فناوری و کسب وکار در کشور محسوب می شود.

این کار نقشی مهم و راهبردی در رونق اقتصادی، ثروت آفرینی، حفظ دارایی های فکری و تخصصی و پیشگیری از خروج ارز دارد. این طرح که از سال 85 در ستاد آغاز شد فرایند ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو را به یک باره با جهشی در خور روبرو کرد و در حال حاضر بخش قابل توجهی از حجم فروش تجهیزات حوزه نانو متعلق به دستگاه های آزمایشگاهی است و مشتریان اصلی این تجهیزات، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستند.

آمار ها گواهی می دهند که طی یک سال اخیر فروش این تجهیزات 48 درصد رشد داشته است. عددی قابل توجه که نشان دهنده توانمندی و ظرفیت داخلی موجود برای طراحی و ساخت این دستگاه های گران قیمتی است که پیش از این از بازار خارجی تامین می شد. اما با آغاز فرآیند حمایت از تولید محصولات، طراحی و عرضه داخلی آن ها رشد کرد و تولیدکنندگان ایرانی به سمت بازار هدایت شدند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مقدار فروش این محصولات و تجهیزات سال 92، 179 میلیارد ریال بود که این عدد سال 98 به 701 میلیارد ریال رسید و امروز رقمی بیش از 800 میلیارد ریال را ثبت کرده است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1913

به "فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو 48 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو 48 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید