قالیباف: بورس انرژی باید رونق گیرد ، ضرورت اصلاح الگوی مصرف

به گزارش عکس پارسی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بورس انرژی ما تا به امروز رونق نگرفته که باید تغییراتی در این زمینه حاصل گردد.

قالیباف: بورس انرژی باید رونق گیرد ، ضرورت اصلاح الگوی مصرف

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر نفت درباره برنامه های توسعه ای این وزارتخانه، گفت: بنده شاهد پیشرفت هایی در این حوزه بوده ام به گونه ای که در سفر به خوزستان از پالایشگاه خلیج فارس بازدید کردیم و بابت توان دفاعی کشور افتخار می کنیم، چرا که این پالایشگاه حدود 14 میلیون تُن فرآورده دارد و ما اگر در همه عرصه ها این باور را داشته باشیم می توانیم مسائل را حل کنیم.

وی درباره بورس انرژی، اضافه کرد: سوال بنده این است که چرا بورس انرژی ما تا به امروز آن طور که باید و شاید رونق نگرفته است و باید تغییراتی در این زمینه حاصل گردد و همچنین در بحث خام فروشی هم باید تغییراتی لحاظ گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره الگوی مصرف، گفت: کشور ما در زمینه مصرف انرژی جز کشور های پرمصرف است و عملکرد ما در این بخش قابل قبول نبوده و نیازمند تغییراتی در رویکرد ها در این عرصه است.

قالیباف یادآور شد: در 40 روز گذشته وزیر نفت جلسات متعددی در زمینه های مختلف با نمایندگان مجلس برگزار کرد و علت آنکه جلسه امروز با وزیر نفت جلسه ای منطقی بود آن است که وزیر نفت و همکاران وی بسیاری از دغدغه ها و موضوعات مورد نظر نمایندگان را پذیرفتند.

وی ادامه داد: البته ضروری است این وزارتخانه همچنان ارتباطات خود را با کمیسیون های مجلس و مرکز پژوهش ها داشته باشد تا دیگر مسائل این حوزه حل و فصل گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مسائلی که در زمینه تهیه گاز مایع و سوخت کشاورزان وجود دارد، گفت: محروم ترین و مستضعف ترین افراد جامعه از گاز مایع استفاده می نمایند، اما مسائلی در تهیه این گاز دارند که باید حل و فصل گردد. همچنین کشاورزان هم مسائلی در زمینه سوخت دارند که ضروری است با همکاری دولت و مجلس این دو مشکل هم مرتفع گردد.

وی اظهارداشت: با توجه به اقدامات دشمن و فشار و تهدیداتی که آنان به کشورمان تحمیل می نمایند، نمی توان انتظار داشت که وزارت نفت برنامه ها و هدف گذاری های خود را مطابق با برنامه پیش ببرد.

قالیباف توضیح داد: البته همه در مجلس، دولت و پژوهشگاه ها بپذیریم که باید تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و با به کارگیری ابزار ها و تجهیزات فنی خود، بر توان داخلی خود متمرکز باشیم تا از این مسائل عبور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این توان در وزارت نفت و همچنین صنعت و تکنولوژی ما وجود دارد و درست است که کاری سخت است، اما این کار شدنی است و ما باید گام های خوبی در این راستا برداریم و عقب ماندگی ها و موانع را مرتفع کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1169

به "قالیباف: بورس انرژی باید رونق گیرد ، ضرورت اصلاح الگوی مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: بورس انرژی باید رونق گیرد ، ضرورت اصلاح الگوی مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید