نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز به کار کرد

به گزارش عکس پارسی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز به کار کرد.

نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز به کار کرد

مهدی الیاسی، فرماندار ساوه در حاشیه برپایی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی انار در این شهرستان گفت: نخستین جشنواره ملی فراوری و صادرات انار در مسجد جامع ساوه و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، سفرای کشورهای خارجی، تجار و بازرگانان، فراوری نمایندگان انار از نقاط انار خیز کشور و باغداران ساوجی شروع بکار کرد.

وی در ادامه معرفی ظرفیت های کشاورزی، صنعتی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی شهر ساوه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی دانست و اضافه نمود: در این جشنواره قرار است کمیته علمی متشکل از جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی با برگزاری نشست های تخصصی آخرین یافته های علمی در مورد فراوری و مبارزه با آفات این محصول را با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان آنالیز نمایند.

فرماندار ساوه با بیان اینکه نمایشگاه ملی انار در حاشیه این جشنواره به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 10 شب در محوطه مسجد جامع تاریخی ساوه برپا خواهد بود، اضافه نمود: 30 غرفه ایجاد شده در این نمایشگاه فراوریات روستایی و عشایری روستاهای بخش مرکزی و نوبران ساوه را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

وی اضافه نمود: غرفه های روستاهای شرکت نماینده در نمایشگاه ملی انار اقدام به عرضه فرآورده های این میوه بهشتی نظیر آب انار، رب انار، هسته انار، ارقام مختلف انار شامل ملس، یوسف خانی، تبریزی، محمدعلی خانی، سیاه، شیرین تابستانه و پائیزه، زیتون، روغن زیتون، پسته، گردو، بادام، شیره انگور، باسلوق، توت خشک، میوه خشک نموده اند.

وی بعلاوه با بیان اینکه جشنواره ملی انار از امروز به مدت سه روز برگزار می گردد، توضیح داد: برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت های فراوریی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان ساوه در قالب این نماشیگاه گامی جهت معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این شهر هزار ساله و آشنایی گردشگران و بازدیدنمایندگان از پتانسیل های ساوه در ابعاد گوناگون است.

الیاسی برگزاری بازی های بومی و محلی، پختن آش انار و آش رشته، فراوری و عرضه شیرینی نان قندی به عنوان یکی از سوغات ساوه و عرضه صنایع دستی، برگزاری مسابقه و جشنواره غذاهای سنتی و محلی و نیز جشنواره عکس انار با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های ساوه را از دیگر برنامه های روستائیان در این نمایشگاه دانست.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2108

به "نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید