لپ تاپ های لیجن جدید لنوو با نمایشگر 165Hz و گرافیک انویدیا RTX معرفی گردید

به گزارش عکس پارسی، لنوو به تازگی از چهار لپ تاپ گیمینگ بسیار قدرتمند از سری لیجن رونمایی کرد که قدرتمندترین آن ها از پردازنده Core i9 اینتل و کارت گرافیک RTX 3080 بهره می برد.

لپ تاپ های لیجن جدید لنوو با نمایشگر 165Hz و گرافیک انویدیا RTX معرفی گردید

لنوو یکی از شرکت های فعال در ساخت لپ تاپ است و در این زمینه هم با شرکت های عظیم نظیر ایسوس رقابت می نماید و توانسته با سیاست خوبی که در پیش گرفته، عملکرد بسیار درخشانی هم در بازار داشته باشد. در ادامه فرایند موفقیت آمیز خود، لنوو امروز از چهار لپ تاپ جدید رونمایی کرد که هر یک از آن ها از قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی بهره می برند.

لنوو در حالی از این لپ تاپ ها که از سری لیجن هم هستند رونمایی کرد که چند هفته قبل، گوشی گیمینگ این شرکت هم با همین برند رونمایی شده بود. اما این بار محصولاتی را شاهد هستیم که فوق العاده قدرتمندتر و مجهز تر هستند و از پردازنده های اینتل و گرافیک های انویدیا بهره می برند. قلب تپنده هر چهار مدل را پردازنده های نسل 11 اینتل تشکیل می دهند و قدرت گرافیکی آن ها هم توسط گرافیک های سری RTX-30 انویدیا تامین می گردد.

لنوو از لحاظ طراحی تغییرات زیادی را روی این لپ تاپ های جدید اعمال ننموده و شاهد همان زبان طراحی آشنا هستیم اما از طرح نوری RGB زیادی در این محصولات استفاده شده. شکل ظاهری این لپ تاپ ها بسیار جالب است؛ پورت ها و اتصالات در بخش پشتی آن ها تعبیه شده اند، صفحه کلید از نور پس زمینه بسیار زیبایی بهره می برد و سیستم خنک نمایندگی قدرتمند و نسبتا عظیمی هم برای آن ها در نظر گرفته شده که از طراحی لپ تاپ ها می توان متوجه این موضوع شد.

این ها وجه اشتراک های چهار لپ تاپ بود و بدیهی است یک سری تفاوت ها هم در آن ها وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به اندازه نمایشگرها و قدرت سخت افزاری اشاره نمود. این لپ تاپ ها در دو سری و در مجموع چهار مدل رونمایی شدند؛ سری لنوو لیجن 5i در سه مدل 15.6 و 17 اینچی و 5i پرو با نمایشگر 16 اینچی و لنوو لیجن 7i با نمایشگر 16 اینچی. در ادامه به آنالیز کامل مشخصات فنی این چهار محصول خواهیم پرداخت.

لنوو لیجن 5i

این سری شامل سه لپ تاپ می شوند که نخستین مدل آن ها، از نمایشگری 15.6 اینچی با پنل IPS بهره می برد. وضوح تصویر در این نمایشگر به عدد بسیار خوب 1440 × 2560 رسیده و رفرش ریت آن هم 165 هرتز است. بنابراین می توان گفت با یکی از بهترین نمایشگرهای استفاده شده در یک لپ تاپ طرف هستیم. البته گزینه ای با نمایشگر 1080P و رفرش ریت 165 هرتز، 120 هرتز و 60 هرتز هم در دسترس قرار گرفته است.

از لحاظ سخت افزاری، لنوو لیجن 5i یک لپ تاپ بسیار قدرتمند است که از گرافیک RTX 3070 بهره می برد. این گرافیک قدرتمند در کنار یک پردازنده نسل یازدهمی از اینتل یعنی Core i7-11800H، تا 32 گیگابایت حافظه رم با سرعت خیره نماینده 3200 مگاهرتز و 2 ترابایت حافظه پرسرعت SSD از نوع NVMe، می توانند از پس تمام کارهای سنگینی که به آن ها محول می کنید بربیایند.

اگر اندازه لپ تاپ برایتان گزینه مهم تری است و در اولویت قرار گرفته است، مدل 17 اینچی از این محصول هم وجود دارد که از قابلیت های سخت افزاری مشابهی برخوردار است. اما از لحاظ نمایشگر، تنها در دو مدل دیگر با وضوح 1080P در دسترس قرار گرفته است که یکی از آن ها از فرش ریت 144 هرتز برخوردار است.

مدل سوم لنوو 5i پرو نام دارد؛ همان طور که از اسمش پیداست، باید قدرتمندترین مدل از این سری باشد. البته از لحاظ پردازنده، گرافیک و رم درست مانند دو مدل استاندارد است اما از نمایشگری با وضوح بیشتر (1600 × 2560) بهره می برد. رفرش ریت روی همان 165 هرتز باقی مانده که در کنار این وضوح بالا، به یکی از نقاط قوت های این محصول تبدیل شده. میزان روشنایی حداکثری این لپ تاپ به 500 نیت می رسد که میزان بسیار خوبی است. همچنین پشتیبانی از قابلیت هایی نظیر دالبی ویژن هم در این نمایشگر وجود دارد.

به اعتقاد لنوو، نسبت تصویر 16:10 که برای این نمایشگر در نظر گرفته شده باعث می گردد گیمرها در حین انجام بازی های ویدیویی، میدان دید بهتری از فضای اطراف بازی داشته باشند. این موضوع می تواند باعث می گردد کاربران از انجام بازی های بتل رویال یا مسابقه ای تجربه لذت بخش تری داشته باشند.

لنوو لیجن 7i

در نهایت می رسیم به لپ تاپ لنوو لیجن 7i که قدرتمندترین محصول از این سری است. این محصول برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده که قصد دارند سنگین ترین کارها را با لپ تاپ خود انجام دهند و متناسب با آن، از قابلیت های فوق العاده ای برخوردار است. لنوو لیجن 7i از نمایشگری 16 اینچی بهره می برد که از لحاظ کیفیت، کاملا مشابه نمایشگر به کار رفته در لنوو لیجن 5i پرو است. از لحاظ پردازشی و گرافیکی اما لیجن 7i کاملا خود را از سه مدل دیگر سوا نموده و به پردازنده نسل یازدهمی اینتل یعنی Core i9-11980HK مجهز شده.

آنچه باعث شده این لپ تاپ، یکی از قدرتمندترین گزینه های موجود در بازار باشد، گرافیک RTX 3080 است که در کنار 16 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR6، کاری نیست که از عهده انجام آن بر نیاید. این ترکیب سخت افزاری آن قدری قدرتمند است که قادر است بسیاری از عناوین esports را در وضوح خیره نماینده 1600 × 2560 و رفرش ریت 165 هرتز اجرا کند.

بدیهی است چنین سخت افزار قدرتمندی به یک سیستم خنک نماینده بسیار قدرتمند هم نیاز دارد تا گرمای فراوری شده را به شکل مؤثری از سیستم خارج کند. برای این منظور، لنوو از سیستم خنک نمایندگی اختصاصی Coldfront استفاده نموده که در رابطه با کیفیت عملکرد آن اطلاع خاصی در اختیار نداریم. اما به طور کلی، معمولا لپ تاپ ها دمای زیادی فراوری می نمایند.

از قابلیت های خوب دیگر این محصول می توان به صفحه کلید ساخت شرکت معروف کورسیر، وای فای نسل 6 و آداپتور برق 300 واتی اشاره نمود که در مجموع این محصول را به یکی از لپ تاپ های قدرتمند و تا حدودی بی رقیب بازار تبدیل نموده اند. متأسفانه در رابطه با قیمت هیچ یک از این محصولات خبری منتشر نشده و فقط از بابت مشخصات سخت افزاری آن ها باخبر شدیم. با نگاهی به مشخصات فنی این محصولات، بعید به نظر می رسد قیمت پایینی برایشان در نظر گرفته گردد. به خصوص مدل 7i که از قطعات بسیار گران قیمتی در آن استفاده شده.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1620

به "لپ تاپ های لیجن جدید لنوو با نمایشگر 165Hz و گرافیک انویدیا RTX معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ های لیجن جدید لنوو با نمایشگر 165Hz و گرافیک انویدیا RTX معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید