ماساژ چشم برای برطرف خستگی را چگونه انجام دهیم؟

به گزارش عکس پارسی، ماساژور چشم چه اهمیتی برای بدن دارد؟

برای مراقبت از چشمان و برطرف خستگی آن ها مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید، ماساژ چشم به یاری ماساژور چشم است. نگران نباشید همواره نیازی به خریدن تجهیزات برای ماساژ درمانی نیست. بلکه می توانید به راحتی و تنها با چند مرحله نقطه مورد نظر را ماساژ دهید.

ماساژ چشم برای برطرف خستگی را چگونه انجام دهیم؟

یکی از عوامل خستگی چشم می تواند، خشک بودن آن ها باشد، چرا که با متمرکز شدن چشمان در یک نقطه پلک زدن بین 15 تا 20 بار در دقیقه به 3 تا 4 بار در دقیقه کاهش پیدا می نماید و این موضوع می تواند چشم شما را تحت فشار قرار دهد و باعث قرمزی و خستگی چشم گردد.

با انجام ماساژ می توانید این خشکی و خستگی را از بین ببرید. ماساژ باعث برطرف تنش ماهیچه ای و افزایش گردش خون می گردد. ورزش چشم می تواند به صورت روزانه برای تشویق کردن به عادت های سالم و مراقبت از چشمان انجام گردد.

مرحله اول: ماساژ استخوان های حلقه چشم

در این مرحله ماساژور چشم شما، دستان شما است پس باید به برترین شیوه ممکن از آن ها بهره ببرید. با بسته نگه داشتن چشم ها با یاری انگشت وسط، به صورت رفت و برگشت استخوان های حلقه چشم را ماساژ دهید. این کار را 8 تا 10 بار تکرار کنید. این حرکت از ماساژ درمانی به افزایش گردش خون در صورت یاری می نماید و باعث می گردد تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به گلبول های قرمز اطراف چشم وارد گردد. بعلاوه شما می توانید از دستگاه های مخصوص برای ماساژ دادن چشم که به صورت فشاری بر روی عضلات چشم تاثیر دارند هم بهره ببرید.

مرحله دوم: نقاط فشار را در قسمت خارجی ابروی فشار دهید

نقاط فشار را درست در زیر استخوان ابرو و زیر ابروهای داخلی فشار دهید و تا عدد 3 بشمارید. سپس شقیقه ها را فشار دهید و دوباره این حرکت را انجام دهید. ماساژور چشم با افزودن فشار به منطقه ها مختلف ماهیچه های صورت را تحریک می نماید. این نقاط مسئول چشمک زدن و پلک زدن هستند. در حین انجام ماساژ چشم سعی کنید آرامش کافی داشته باشید تا بتوانید حرکات را به درستی انجام دهید و خستگی را از بین ببرید.

مرحله سوم: فشار بین چشم های خود را کاهش دهید

در ادامه ماساژ چشم با استفاده از انگشتان شست، ناحیه ای را که دقیقا بالای گوشه داخلی چشم ها قرار گرفته است و جایی که چین پلک شما آغاز می گردد را به آرامی فشار دهید و رها کنید. این تمرین را 5 بار تکرار کنید. با انجام این حرکت شما به کاهش فشار بین چشمان خود یاری می نماید. درست مثل کاری که یک ماساژور چشم حرفه ای انجام می دهد.

مرحله چهارم: ماساژ دادن شقیقه

با استفاده از انگشتان وسط، قسمتی که در ناحیه توخالی در کنار شقیقه های شما قرار گرفته است را به صورت رفت و برگشت ماساژ دهید. ماساژ درمانی این قسمت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید. این کار می تواند به کاهش تنش ها در قسمت شقیقه یاری بسیاری کند تا شما احساس آرامش داشته باشید.

مرحله پنجم: ماساژ دادن پشت سر

با یاری گرفتن از از نوک انگشت اشاره خود، ناحیه ای را که در پشت جمجمه مستقیما پشت چشم ها قرار گرفته است را ماساژ دهید. مراقب باشید فشار زیادی را به این ناحیه وارد نکنید. زیرا این مکان بسیار حساس است. ماساژ درمانی این منطقه را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

استفاده از ماساژور چشم برقی برای از بین بردن خستگی

در قسمت اول به شما نحوه انجام ماساژ چشم با یاری انگشتان را آموزش دادیم اما در این قسمت قرار است شیوه ماساژ درمانی به یاری ماساژور چشم که به صورت برقی کار می نماید را آموزش دهیم. بعد از سپری کردن یک روز طولانی یا نگاه کردن به صورت مستقیم به تلویزیون و کامپیوتر اولین نقطه ای که دچار مشکل می گردد بدون شک چشمان شما است.

برای اینکه بتوانید این خستگی را از بین ببرید احتیاج به ماساژ دادن این نقاط دارید. ماساژورهای برقی مناسب چشم یکی از برترین گزینه ها هستند. این ماساژورهای برقی انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه بودجه خود یکی از مدل های مخصوص را بخرید.

انواع ماساژورهای چشم

مدل های زیادی از ماساژورهای چشم در بازار وجود دارند که از نظر شیوه عملکرد، طراحی و نرخ قیمت تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. در ادامه با انواع ماساژور چشم آشنا می شویم.

عینکی با صفحه نمایش سوراخ شده که عصب را با نور تحریک می نماید. در قسمت داخلی اغلب تحریم پوست وجود دارد که فرایندهای متابولیک را بهبود می بخشد. عملکرد این ماساژور به وسیله میدان مغناطیسی و عمل مکانیکی با استفاده از صفحات مخصوص ایجاد می گردد.

مدل ترکیبی از طب سوزنی، ماساژ ارتعاشی، حرارتی و مغناطیسی استفاده می نماید. این نوع ماساژور چشم مجهز به گرم نماینده مادون قرمز روی کیسه های هوا هستند که با فشار کم کار می نمایند.

ماساژورهای SPA عملکردهای حرارتی، مغناطیسی و ارتعاشی دارند. این نوع ماساژور برقی بر ناحیه فوندوس و ناحیه گیجگاهی ـ پیشانی تاثیر می گذارند و با یاری موسیقی آرامش را به فرد منتقل می نماید.

مزایای استفاده از ماساژور چشم

فواید ماساژور چشم به وسیله چشم پزشکان، متخصصان زیبایی و متخصصان مغز و اعصاب ثابت شده است. استفاده از این دستگاه ها باعث بهبود کیفیت بینایی می شوند، بعلاوه باعث بهبود شرایط پوست و کبودی های زیر آن هم می گردد.

همانطور که می دانید پوست زیر چشم شما بسیار ظریف است در نتیجه به مراقبت های ویژه ای بعد از 30 سالگی احتیاج دارد. بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب هم اعتقاد دارند ماساژ درمانی و ماساژ چشم به یاری این دستگا ه ها می تواند به بهبود کیفیت خواب و برطرف خستگی یاری زیادی کند و این مسئله تاثیر زیادی بر خلق و خوی افراد دارد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1761

به "ماساژ چشم برای برطرف خستگی را چگونه انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماساژ چشم برای برطرف خستگی را چگونه انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید