مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟

به گزارش عکس پارسی، شیر خشت صمغی است که از درخت زبان گنجشگ گرفته می گردد. نام دیگر آن شیر خاشاک بوده که رنگ سفید رنگ مایل به زرد دارد.

مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟

از شیر خشت برای پایین آوردن و درمان تب نوزادان می توان استفاده کرد. شما می توانید 5 گرم شیر خشت را با یک بطری عرق بید کاسنی حل نموده و سپس یک تا دو ساعت یکبار حدود نصف فنجان به کودک خود بخورانید.

این گیاه تب شدید را در بچه ها کاهش می دهد. این مساله قابل توجه است که درخت شیر خشت در شرایط مساعد اقلیمی خود رشد نموده و شیره زیادی از آن استخراج می گردد. اما در صورتیکه در شرایطی غیر از شرایط اقلیمی خود کاشته گردد، رشد می نماید اما شیره مطلوبی نخواهد داشت.

شیر خشت حرارت درونی، خارش بدن، ناراحتی های ادراری و عفونی نوزاد را رفع نموده و تب بر مناسبی است. شیر خشت موجب بهبود تب های حاد، آبله مرغان، حصبه و اسهال خونی می گردد.

این گونه گیاهی پس از مطالعات بر روی 32 کودک و کنترل های کیفی و کمی آن مورد مطالعه نهاده شد. آن ها محلولی حاوی 5 گرم شیر خشت را بر روی بچه ها مورد آزمایش قرار دادند؛ هر 12 ساعت یکبار بچه ها را چکاب می کردند و در آخر طبق نتیجه گیری های اجرا شده متوجه شدند که مصرف شیرخشت برای نوزاد، به کاهش سریع زردی و فرایند کاهش میزان زمان بستری آن ها یاری می نماید.

منبع مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1857

به "مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شیرخشت برای نوزاد؛ مزایا و عوارض آن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید