میانگین حضور گردشگران استان اصفهان طی 10 سال تغییری نداشته است

به گزارش عکس پارسی، شهرام امیری در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به اینکه تقویت و توسعه گردشگری در شهرهای کوچک و روستاهای استان اصفهان از مهم ترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به شمار می رود، گفت: در گذشته گردشگری در استان اصفهان منحصر به دو الی سه شهرستان بود و در حال حاضر توسعه این امر در دستور کار قرار گرفته است.

میانگین حضور گردشگران استان اصفهان طی 10 سال تغییری نداشته است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور نوروز کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته به صورت میانگین آمار حضور گردشگر در استان حداکثر 2 روز بوده است، اضافه کرد: این آمار نیازمند تغییر اساسی است و باید اقدامات تاثیرگذاری در این زمینه انجام دهد.

مدیر امور بین الملل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ایجاد تنوع نقاط گردشگری برای جذب بیشتر گردشگران در استان اصفهان را ضروری دانست و ابراز داشت: استان اصفهان دارای 20 هزار جاذبه تاریخی و هزاران جاذبه طبیعی است و هنوز از بسیاری از این آثار برای جذب گردشگر بهره برداری نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت گردشگری جدیدترین و پردرآمدترین صنعت دنیا به شمار می رود، گفت: تمام مردم شهر و روستا می توانند به یک اندازه از این صنعت بهره ببرند.

امیری حفظ خرده فرهنگ های موجود در شهرهای کوچک و روستاها را نیز از دیگر اهداف توسعه گردشگری در این مناطق استان اصفهان بیان کرد و بیان داشت: با توسعه گردشگری به اقتصاد روستاها یاری قابل توجهی صورت می گیرد که در این راستا ماندگاری و مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها را شاهد خواهیم بود.

وی رعایت استانداردهای راه اندازی صنعت گردشگری در روستاها و شهرهای کوچک را نیز مهم خواند و اضافه کرد: نباید توسعه صنعت گردشگری زمینه اذیت و آزار شهروندان و یا مردم روستاهای هدف را فراهم سازد.

مدیر امور بین الملل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به تخصیص وام تا سقف 100 میلیون تومان برای ایجاد خانه های گردشگری در روستاهای استان ابراز داشت: این وام پس از ارائه آموزش های لازم به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 689

به "میانگین حضور گردشگران استان اصفهان طی 10 سال تغییری نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین حضور گردشگران استان اصفهان طی 10 سال تغییری نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید