نهاده های دام و طیور از ممنوعیت صادرات خارج گردد

به گزارش عکس پارسی، تهران (پانا) - عضو انجمن تولیدکنندگان نهاده های دام و طیور خواهان برطرف ممنوعیت صادرات نهاده های دام و طیور شد.

نهاده های دام و طیور از ممنوعیت صادرات خارج گردد

بابک چراغچی، عضو انجمن فراوریکنندگان نهاده های دام و طیور در حاشیه نمایشگاه بین المللی در جمع خبرنگاران گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در سیستم بازارگاه از تامین کنندگان واقعی و صلاحیت دار توزیع نهاده استفاده کند چون در حال حاضر فرایند توزیع نهاده با کندی بسیار در حال اجرا است.

این فراوری کننده نهاده های دام و طیور است خاطر نشان کرد: طی یک و نیم سال گذشته 10 میلیون سرمایه گذاری خارجی در کشور برای فراوری نهاده دام و طیور به وسیله هلندی ها صورت گرفته و سالانه 300 هزار تن نهاده دام و طیور در کشور در حال فراوری است.

وی با بیان اینکه تکنولوژی فراوریی که واحد فراوری نهاده های دام و طیور از آن بهره می گیرد هلندی است، اسم کرد: اساس فراوری در فراوری نهاده های دامی برای ما سلامت تغذیه جامعه است یک گام پیش از سلامت تغذیه جامعه، سلامت نهاده های فراوری از جمله نهاده های دام و طیور واقع شده است.

چراغچی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان این باور وجود دارد که تهیه غذای سالم متکی به تغذیه سالم است، گفت: گوشت و فرآورده های دامی باید از سلامت کامل برخوردار باشند و سلامت و تغذیه دام و طیور هم بسیار اهمیت دارد.

عضو انجمن فراوریکنندگان نهاده های دام و طیور با بیان اینکه 100 سال تجربه در زمینه فرمول سازی فراوری نهاده وجود دارد، گفت: این صنعت در کشور ما نیازمند تحول اساسی است و اگر بتوان تغذیه دام را با تکنولوژی روز جهان همسان کنیم به سلامت تغذیه جامعه یاری بسیاری شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1790

به "نهاده های دام و طیور از ممنوعیت صادرات خارج گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "نهاده های دام و طیور از ممنوعیت صادرات خارج گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاده های دام و طیور از ممنوعیت صادرات خارج گردد"

1 دیدگاه

کتایون شیرازی 12 آبان 1400

سخنرانی بسیار جامع وکاملی بودممنون ازاقای مهندس بابک چراغچی

پاسخ به کتایون شیرازی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید