نکاتی مهم برای سلامت استخوان ها

به گزارش عکس پارسی، استخوان ضعیف دردسرساز است به حدی که به ناتوانی یا حتی مرگ زودرس فرد منجر می شود

نکاتی مهم برای سلامت استخوان ها

به گزارش ، شکستگی یا ترک برداشتن استخوان ها بسیار دردناک است، بنابراین باید تا حدامکان از این آسیب دیدگی ها پیشگیری کرد. استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم، می تواند در این زمینه مفید باشد. موسسه ملی بهداشت آمریکا توصیه می کند که زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال روزانه 1200 میلی گرم کلسیم دریافت کنند؛ اما به غیر از کلسیم برای سلامت استخوان ها ضروری است موارد زیر را رعایت کنید:

ویتامین D، نقش مهمی در جذب کلسیم از دستگاه گوارش دارد.متخصصان تغذیه دو نوع ویتامین D را معرفی می کنند؛ ویتامین D2 و ویتامین D3. در انسان و گیاهان زمانی که در برابر نور خورشید قرارمی گیرند، قابلیت تولید ویتامین D وجود دارد؛ اما در این شرایط در بدن انسان ویتامین D3 و در گیاهان ویتامین D2 تولید می شود. هنگام تصمیم گیری در مورد این که ویتامین D2 یا D3 را مصرف کنید، ویتامین D3 بهترین گزینه است؛ زیرا بدن انسان ویتامین D2 را سریع تر تجزیه می کند؛ از این رو، برای مدت زمان طولانی در بدن باقی نمی ماند.

یکی از بهترین راه ها برای کمک به تشکیل استخوان جدید انجام ورزش هایی مثل دو و پرش است. انجام ورزش های قدرتی فقط برای بالا بردن حجم عضلات مناسب نیست؛ بلکه به حفظ استخوان ها هم کمک می کند.

آیا می دانستید که حدود 50 درصد استخوان ها را پروتئین تشکیل می دهد؟ به همین دلیل است که مصرف کافی آن برای سلامت استخوان ها ضروری است.

اگر بدن شما دچار کمبود پروتئین باشد، جذب کلسیم هم کاهش می یابد و در نتیجه تاثیر منفی بر استخوان سازی دارد.

برای این که مشخص شود هر فردی روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد تا سلامت استخوان ها تضمین شود، آزمایش هایی اجرا شده است؛ نتایج فعلی نشان می دهد مصرف روزانه 100 گرم پروتئین اگر به همراه سبزیجات و کلسیم باشد، مسئله ای برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

روزانه سلول های استخوانی قدیمی از بین می رود و جایشان را سلول های جدید می گیرد، به همین دلیل است که مصرف کلسیم و پروتئین برای محافظت از ساختار و استقامت استخوانی در طول روز ضروری است. به یاد داشته باشید استخوان ضعیف دردسرساز است به حدی که به ناتوانی یا حتی مرگ زودرس فرد منجر می شود.

یکی از نکات جالب درباره کلسیم این است که اگر غذایی بخورید که حاوی 500 میلی گرم یا بیشتر کلسیم باشد، بدن تان نسبت به زمانی که غذایی با کلسیم کمتر مصرف می کنید، میزان بسیار کمتری کلسیم جذب خواهد کرد!

منبع: خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1116

به "نکاتی مهم برای سلامت استخوان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم برای سلامت استخوان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید