همکاری صدا و سیما و رادیو تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین

به گزارش عکس پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل سازمان صدا و سیما به منظور امضای توافقنامه همکاری با رادیو تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین با لیلا بابوویچ مدیر روابط بین الملل و حقوقی رادیو تلویزیون بوسنی و هرزگوین ملاقات و تبادل نظر کردند.

همکاری صدا و سیما و رادیو تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، طرف بوسنیایی با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جلسه طی 2 ماه اخیر میان نمایندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین با توجه به مسائل اخیر و گسترش ویروس کووید 19 گفت که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بوسنی و هرزگوین، هیچ موردی در ساختمان رادیو و تلویزیون ملی گزارش نشده بود، اما در روز های اخیر تعداد مبتلایان به این ویروس به 10 نفر رسیده است.

دکتر فهیم دانش نیز با اشاره به فرایند صعودی تعداد مبتلایان به ویروس کووید 19 در ایران بیان داشت: متاسفانه کشور ما نیز همانند سایر کشور های جهان با جهش این ویروس رو به رو شده است و از آنجا که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بزرگترین سازمان رادیو و تلویزیونی در جهانست، علیرغم کنترل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد قابل توجهی از همکارانمان متاسفانه مبتلا شده اند. پس از آنکه آمریکا در کوشش های اخیر خود نتوانست قطعنامه ای را در شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کند و رای سایر کشور ها را جلب کند، تحریم های غیرقانونی و نامشروعی را علیه ملت ایران اعمال نموده است که این امر مسائلی را در فرایند شناسایی و درمان برای ما به وجود آورده است.

خانم بابوویچ ضمن اشاره به تبلیغات غرب علیه ایران گفت: طی چند سفری که به ایران داشته ام، متوجه شدم چیزی که ما در باره ایران می شنویم و می بینیم با واقعیت فاصله زیادی دارد. متاسفانه خیلی از مردم ما تصور درست و دقیقی از ایران و پیشرفت های آن ندارند. پیش داوری های غلطی نسبت به ایران و شرایط آن وجود دارد که همه نتیجه تبلیغات و اطلاعاتی است که غرب در اختیار مردم ما قرار می دهد. امیدوار هستم با امضای این توافقنامه و تبادل اطلاعات و برنامه های تلویزیونی، این دیدگاه ها را تغییر دهیم و ایران واقعی را به مردم خود نشان بدیم. مردم بوسنی و هرزگوین نسبت تاریخ ایران و اینکه این کشور یک تمدن کهن دارد، اطلاعاتی دارند، اما نسبت به ایران مدرن و دستاورد های آن شناخت چندانی ندارند.

فهیم دانش ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری ها برای معرفی هرچه بهتر دو کشور در میان مردم ایران و بوسنی گفت: روابط میان دو کشور از دیرباز بسیار خوب و نزدیک بوده است و تبادل فرهنگی داشته ایم. از پیش از ورود عثمانی ها به بالکان تا به امروز دو ملت با یکدیگر در ارتباط بوده و اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی دارند. مردم ایران هم تصویر دقیقی از بوسنی امروز ندارند و تصاویر جنگ در ذهن آنهاست. هر دو طرف باید کوشش نمایند تا آن چیزی که دو کشور هستند را به مردم خود نشان دهند.

مدیر کل امور بین الملل سازمان صدا و سیما در ادامه اضافه کرد: هدف ما این است که یک همکاری کاملا شفاف و حرفه ای را با رادیو و تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین به عنوان نماینده تمام مردم بوسنی داشته باشیم و علاقه مندیم با حفظ احترام متقابل و تمام اصول حقوقی که دو کشور قبول دارند، پیش ببریم. امیدوار هستیم با امضای این توافقنامه بتوانیم برنامه سازی مشترک داشته باشیم، تبادل برنامه داشته باشیم و مردم دو کشور بتوانند علقه های فرهنگی را که با هم دارند، هرچه بیشتر لمس نمایند. وی همچنین از همکاری های مجموعه رادیو تلویزیون بوسنی و هرزگوین با دفتر نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سارایوو تقدیر و تشکر کرد.

خانم بابوویچ نیز ضمن تایید سخنان هیئت ایرانی ابراز امیدواری کرد تا امضای این توافقنامه سرآغاز جدیدی برای فراوریات مشترک باشد و این برنامه ها بتواند چهره و تصویر جدیدی از دو کشور به وجود آورد. وی به برنامه های پخش شده فراوری ایران در شبکه های بوسنیایی اشاره نمود و گفت: با همکاری دفتر نمایندگی صداوسیما در سارایوو برنامه های متنوعی از جمله مستند مساجد ایران مساجد در آیینه هنر، فیلم ها و سریال های ایرانی در مناسبت های مختلف از شبکه های تلویزیونی بوسنی پخش شده که برنامه های پربیننده ای بودند و استقبال خیلی خوبی انجام شد. ما مطمئن هستیم تنوع برنامه ها در ایران بسیار زیاد هست و برنامه های فراوریی متمرکز بر مسلمانان نیست و شما برنامه هایی دارید که برای ادیان و فرهنگ های دیگر نیز قابل استفاده باشد.

فهیم دانش با بیان اینکه اقوام و ادیان گوناگون هزاران سال در کنار یکدیگر در سرزمین ایران با صلح زندگی نموده اند گفت: در ایران مسلمان، زرتشتی، مسیحی، آشوری، ارتدوکس و ارامنه کنار یکدیگر به خوبی زندگی مینمایند. کرامت انسانی برای ما اهمیت فراوان دارد و برنامه سازی های ما در همین راستاست. ما به دنبال کرامت انسانی هستیم که همه جای جهان به دنبال حفظ آن هستند.

مدیر روابط بین الملل و حقوقی رادیو تلویزیون بوسنی و هرزگوین در سرانجام پیشنهاد نمایش یک سریال ایرانی با تمرکز بر معرفی پیشرفت ها و دستاورد های ایران نوین را به هئیت ایرانی داد.

در این جلسه، رایزن دیپلماسی عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور و اصغری مدیر امور نمایندگی های خارج از کشور و بهروز ناصری مسئول دفتر نمایندگی سازمان صداوسیما در سارایوو در هیئت ایرانی حضور داشتند. همچنین با توجه به ابتلای مدیر کل رادیو و تلویزیون بوسنی و هرزگوین به ویروس کرونا و قرنطینه شدن ایشان، خانم مدینا شهیچ سرپرست موقت رادیو تلویزیون بوسنی و هرزگوین در این جلسه حضور داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1258

به "همکاری صدا و سیما و رادیو تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری صدا و سیما و رادیو تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید