هیثم بن طارق سلطان جدید عمان کیست؟

به گزارش عکس پارسی، از میان چهار گزینه مطرح برای جانشینی سلطان عمان در نهایت امروز یکی از پسرعموهای وی برای سلطنت این کشور انتخاب شد؛ فردی که فارغ التحصیل دانشگاه های انگلیس است.

هیثم بن طارق سلطان جدید عمان کیست؟

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی درگذشت قابوس بن سعید سلطان عُمان، شورای دفاع این کشور با حضور شورای خاندان حاکم امروز شنبه (11 ژانویه-21 دی) تشکیل جلسه داد تا جانشین وی را معین کند.

پیش تر چهار اسم برای جانشینی سلطان قابوس مطرح شده بود: طارق بن تیمور عموی سلطان قابوس، اسعد بن طارق پسرعموی وی، هیثم بن طارق برادر ناتنی اسعد بن طارق و شهاب بن طارق برادر ناتنی اسعد بن طارق.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عمان، در جلسه امروز شورای دفاع که با حضور مقامات رسمی مختلف این کشور برگزار گردید پاکت حاوی وصیت سلطان قابوس برای جانشینی، باز و نام هیثم بن طارق آل سعید پسرعموی سلطان قابوس به عنوان سلطان جدید عمان معرفی گردید.

سلطان جدید متولد 13 اکتبر 1954 در مسقط پایتخت عمان است و از اعضای شناخته شده خاندان سلطنتی عمان آل بو سعیدی است.

بر اساس گزارش الحره، وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آکسفورد در سال 1979، تحصیلات عالی خود را در دانشکده پمبروک دانشگاه کمبریج در انگلیس ادامه داد.

در همین زمینه در ماه دسامبر گذشته که شاهزاده ویلیام نوه ملکه و دوک کمبریج به عمان سفر کرد مورد استقبال گرم هیثم بن طارق نهاده شد.

سلطان هیثم به مدت 18 سال از 2002 تا 2020 سِمت وزارت فرهنگ را در این کشور بر عهده داشت و در دهه هشتاد نیز در بخش ورزش و جوانان فعال بود.

او در سال 1983 تا 1986 رئیس فدراسیون فوتبال عمان بود و به همین دلیل در سال 2010 به عنوان رئیس کمیته ملی سازمان بازی های آسیایی انتخاب شد.

وی در سال 1986 از بخش ورزشی به بخش دیپلماتیک منتقل شد و پست معاونت وزارت خارجه در امور سیاسی را به مدت هشت سال از 1986 تا 1994 بر عهده گرفت.

سلطان قابوس در سال 1994 وی را به عنوان دبیرکل وزارت خارجه و پس از آن در سال 2002 به عنوان وزیر فرهنگ معین کرد، پستی که تا به امروز 11 ژانویه بر سر آن بود.

سلطان هیثم بن طارق همچنین به دستور سلطان قابوس مسؤولیت کمیته چشم اندازهای آینده (الرؤى المستقبلیة) و برنامه ریزی برای آینده عمان را بر عهده داشت.

بنا به این گزارش، وی بر روی عنصر جوان برای احیای عمان تأکید دارد و پیش تر در اظهاراتی که در چارچوب پروژه چشم انداز عمان تا 2040 گفت، تأکید کرد برنامه ها در این راستای بر اساس چشم اندازهای جوانان عمانی است.

هیثم بن طارق آل سعید سلطان جدید عمان امروز پس از ادای سوگند قانونی بر ادامه راه سلطان قابوس به ویژه در سیاست خارجی تأکید کرد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 595

به "هیثم بن طارق سلطان جدید عمان کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیثم بن طارق سلطان جدید عمان کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید