واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از شنبه در کشور آغاز می گردد

به گزارش عکس پارسی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از فردا (شنبه) در سطح کشور آغاز می گردد.

واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از شنبه در کشور آغاز می گردد

به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی امروز 18 تیر در 36مین آیین پویش ره سلامت که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان، کم کاری کردند اما از فردا با تزریق روزانه 400هزار دوز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا آغاز می گردد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های نمونه در بحث مقابله با کرونا با وجود تمام ترددهای مرزی است، توضیح داد: به علت شرایط جغرافیای این استان شرایط تبدیل شدن به یک استان گردشگر سلامت را دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با وجود تحریم ها و کمبودها به علت بیماریابی و درمان سرپایی موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم، خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش با نقطه یابی کانون های ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان توانستیم از توسعه این ویروس جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت اظهارکرد: در فروردین ماه سال 99با وجود دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت تا به امروز قسمت قابل توجهی ازاین اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.

نمکی با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر کننده ماسک و لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است، یاد آورشد: در یک سال گذشته 160 دستگاه سی تی اسکن، 400 آزمایشگاه تشخیص مولکولی و 490 دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشو نصب شده است.

وزیر کشور با تاکید به اینکه در حال حاضر 600 تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، اظهارکرد: در چند روز گذشته 3 دستگاه اکسیژن ساز هم در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.

وزیر بهداشت توضیح داد: امروز فراوری داخلی دارو 92درصد افزایش یافته و 30درصد با وجود کرونا از واردات دارو دارای مشابه داخلی جلوگیری شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه به صورت ویدیو کنفرانس چند طرح بهداشتی از جمله استادیوم چند منظوره نشاط ارومیه، آزمایشگاه مرکز بهداشت مهاباد، کلینیک تخصصی بوکان، مرکز مهارت های بالینی، آزمون و اتاق های عمل جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی ارومیه افتتاح شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1699

به "واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از شنبه در کشور آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از شنبه در کشور آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید