واکنش سفارت آمریکا در عراق به نخست وزیری الکاظمی

به گزارش عکس پارسی، ایرنا نوشت: سفارت آمریکا در بغداد امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای با اعلام حمایت از تشکیل دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق خواهان اصلاحات فوری در این کشور شد.

واکنش سفارت آمریکا در عراق به نخست وزیری الکاظمی

در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد آمده است: سفارت آمریکا در عراق ضمن حمایت از رای اعتماد مجلس این کشور به نخست وزیر جدید و دولت وی به عراقی ها تبریک می گوید.

این بیانیه می افزاید : ما حمایت خود را از الکاظمی و مردم عراق برای مبارزه با همه گیری کووید- 19، دستیابی به پیروزی کامل در برابر داعش، ارائه یاری های بشردوستانه، تثبیت مناطق آزاد شده و آوارگان گسترش خواهیم داد.

سفارت آمریکا تاکید نموده است که دولت جدید عراق باید اکنون به کار سخت اجرای اصلاحات فوری و برطرف نیازهای عراقی ها روی آورد؛ گفت و گوی راهبردی بعدی با دولت عراق به منظور تأیید دوباره همکاری ایالات متحده و عراق انجام خواهد شد. واشنگتن از وعده الکاظمی برای برگزاری انتخابات زودهنگام و خواست نخست وزیر جدید برای تقویت مردم سالاری در عراق استقبال می نماید و مشتاقانه منتظر است تا با دولت جدید همکاری کند.

مجلس عراق بامداد پنجشنبه در نشستی جنجالی که چندین ساعت به درازا کشید با حضور 233 نماینده از مجموع 329 نماینده، به بخشی از وزیران کابینه مصطفی الکاظمی رای اعتماد داد.

نمایندگان حاضر در این نشست از مجموع 21 وزارتخانه به 15 وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند و از موافقت با 4 وزیر پیشنهادی خودداری کردند.

در این جلسه تصمیم گیری درباره دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلاف ها بر سر وزیران پیشنهادی، به زمان دیگری موکول شد.

به این ترتیب و با رای اعتماد مجلس به بیشتر وزیران کابینه، الکاظمی به طور رسمی نخست وزیر عراق شد.

دولت مصطفی الکاظمی جایگزین دولت پیشبرد امور عادل عبدالمهدی می گردد که در 29 نوامبر سال گذشته (نهم آذرماه 98) به علت اعتراضات خیابانی استعفای خود را خاطرنشان کرد.

دولت الکاظمی در یک مدت یکساله موظف است فضا را برای انتخابات زودهنگام مجلسی مهیا و عراق را در برابر چالش های بهداشتی ناشی از کرونا و مالی متاثر از سقوط قیمت جهانی نفت، مدیریت نموده و در سریع ترین زمان ممکن بودجه 2020 را به مجلس ارائه کند.

به درخواست بیشتر فراکسیون های شیعه در مجلس عراق، رییس جمهوری این کشور نهم آوریل گذشته (21 فروردین ماه 99) مصطفی الکاظمی را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 971

به "واکنش سفارت آمریکا در عراق به نخست وزیری الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفارت آمریکا در عراق به نخست وزیری الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید