وزیر امنیت ملی چین: یکجانبه گرایی مهمترین چالش امروز امنیت بین الملل است

به گزارش عکس پارسی، وزیر امنیت ملی چین با بیان اینکه استقلال، امنیت و توسعه اصلی ترین نیازهای امروز افغانستان است، تاکید نمود: یکجانبه گرایی، قلدری و زورگویی یکی از مهمترین چالش های امروز در محیط امنیت بین المللی است.

وزیر امنیت ملی چین: یکجانبه گرایی مهمترین چالش امروز امنیت بین الملل است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، چین ونگ چین وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین صبح امروز در دومین کنفرانس گفت وگوی امنیت منطقه ای در تهران گفت: یکجانبه گرایی، قلدری و زورگویی یکی از مهمترین چالش های امروز در محیط امنیت بین المللی است.

وی با بیان اینکه افعانستان با چالش های داخلی و ملی مهمی برای دستیابی به صلح روبه رو است، گفت: چالش های امنیتی در افغانستان بسیار پیچیده و چند وجهی بوده و دارای ابعاد سیاسی، نظامی فرهنگی، اجتماعی و مالی است.

وزیر امنیت ملی چین با تاکید بر اینکه استقلال، امنیت و توسعه اصلی ترین نیازهای امروز افغانستان است، توضیح داد: کشور افغانستان قلب آسیا و محل تقاطع تمدن اروپایی و آسیایی بوده و برای ایجاد امنیت پایدار در این کشور باید به توسعه همه جانبه در افغانستان توجه جدی گردد.

ونگ چین ادامه داد: گفت وگوی بین الافغانی و خاتمه حضور و دخالت کشورهای خارجی در افغانستان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای دستیابی به صلح فراگیر و پایدار در این کشور است.

دومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای صبح امروز چهارشنبه با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان شروع شد.

دومین مجمع گفت وگوهای منطقه ای بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.

نخستین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای در مهر ماه سال گذشته و با حضور کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان با موضوع افزایش هماهنگی میان کشورهای منطقه در برابر تروریسم تکفیری برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 553

به "وزیر امنیت ملی چین: یکجانبه گرایی مهمترین چالش امروز امنیت بین الملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امنیت ملی چین: یکجانبه گرایی مهمترین چالش امروز امنیت بین الملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید