پوتین: توسعه نیروی فضایی آمریکا تهدیدی برای روسیه است

به گزارش عکس پارسی، رئیس جمهوری روسیه با ابراز نگرانی از توجه آمریکا به حوزه فضا تاکید نمود، کشورهای پیشرو در دنیا به سرعت در حال توسعه سیستم های فضایی مدرن نظامی و ماهواره های دو منظوره هستند و روسیه نیز باید همان کار را انجام دهد.

پوتین: توسعه نیروی فضایی آمریکا تهدیدی برای روسیه است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ام اس ان بی سی ، اینطور به نظر می رسد که ناتو و روسیه حوزه جدیدی برای رقابت و کشمکش بر سر آن دارند که فضا است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داد، آمریکا فضا را به عنوان تئاتر عملیات های نظامی می بیند و توسعه نیروی فضایی آمریکا تهدیدی برای روسیه است. پوتین در نشست با مقام های دفاعی در سوچی گفت: رهبری نظامی-سیاسی آمریکا علنا فضا را یک تئاتر نظامی در نظر می گیرد و میخواهد تا عملیات هایی را در آنجا داشته باشد.

او اضافه نمود: ایالات متحده برای حفظ فزونی استراتژیک در این زمینه در تشکیل نیروهای فضایی خود که در حال حاضر در مراحل آماده سازی عملیاتی هستند، سرعت داده است. کشورهای پیشرو در دنیا به سرعت در حال پیگیری در توسعه سیستم های فضایی مدرن نظامی و ماهواره های دو منظوره هستند و روسیه نیز باید همان کار را انجام دهد. این اوضاع ما را ملزم می نماید که در تقویت این گروه مداری و همچنین به طور کلی صنعت موشک و فضا توجه بیشتری داشته باشیم.

پوتین تاکید نمود روسیه مخالف نظامی شدن فضا بوده است اما گفت: هم زمان طیفی از رویدادها توجه بیشتری را به تقویت این گروه مداری و بطور کلی صنعت موشک و راکت فضایی می طلبد.

رئیس جمهوری روسیه در نشست ماه گذشته شورای امنیت کرملین هم به شدت نسبت به کوشش های ناتو برای نظامی سازی فضا ابراز نگرانی نموده بود. این اظهارات پس از آن مطرح شد که ناتو، فضا را سلطه عملیاتی پنجم برای این ائتلاف نظامی، در کنار حریم هوایی، زمینی، دریایی و سایبری بیان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 599

به "پوتین: توسعه نیروی فضایی آمریکا تهدیدی برای روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: توسعه نیروی فضایی آمریکا تهدیدی برای روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید