پیشرفت بارش برف و باران در کشور

به گزارش عکس پارسی، سازمان هواشناسی کشور گفت: انتظار می رود امروز آدینه 5 دی ماه بارش برف در استان های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تداوم پیدا کند.

پیشرفت بارش برف و باران در کشور

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز صبح شاهد کاهش دمای محسوس در شمال غرب کشور بودیم که دمای تبریز منفی 12 و چالدران و اسکو به 13 درجه زیر صفر درجه رسیدند.

انتظار می رود امروز بارش برف در استان های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تداوم پیدا کند و همچنین در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، ارتفاعات استان های کرمان، یزد اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم بارش پراکنده برف خواهیم داشت.

این سامانه فردا در شمال شرق کشور خراسان رضوی و خراسان شمالی فعال بوده و به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد. امروز و فردا روی مناطق سردسیر و مرتفع، برف و در سایر مناطق بارش ها به شکل برف و باران رخ می دهد.

امروز برای بیشتر مناطق کشور افزایش سرعت وزش باد داریم و کاهش دما در این مدت در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی، خراسان رضوی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق کرمان و جنوب خوزستان همراه با وزش باد شدید رخ می دهد.

فردا در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فردا و پس فردا هم سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان باد شدید پیش بینی شده است. امروز کاهش دما در سواحل دریای خزر، پنج و هشت درجه خواهد بود و تا فردا در شمال شرق و شرق پنج تا 10 درجه افت دما پیش بینی شده است.

صبح یکشنبه دمای کمینه در مشهد به 13 درجه زیر صفر خواهد رسید، امروز دریای خزر و فردا در شرق و مرکز دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

از امروز تا فردا باد شدید خلیج فارس و تنگه هرمز را مواج و متلاطم می نماید، فردا و پس فردا هم دریای عمان مواج خواهد شد.

از روز یکشنبه تا آخر هفته جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می گردد که انتظار افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای عظیم و صنعتی داریم.

امروز کیفیت هوای تهران به سبب وزش باد شدید در شرایط پاک قرار می گیرد که انتظار می رود وزش باد با کاهش دما زمینه ایجاد سوزباد را فراهم کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1356

به "پیشرفت بارش برف و باران در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت بارش برف و باران در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید