پیش بینی رگبار پراکنده باران در بعضی نقاط کشور

به گزارش عکس پارسی، کارشناس هواشناسی گفت: طی روز های آینده برای بعضی استان های کشور رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می گردد.

پیش بینی رگبار پراکنده باران در بعضی نقاط کشور

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار، از استمرار بارش باران در بعضی نقاط کشور اطلاع داد و گفت: امشب برای استان های شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات شرق، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان، نقاطی از گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت که در ارتفاعات گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی اضافه کرد: روز شنبه در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار خواهیم داشت که در ارتفاعات شرقی استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات جنوب اصفهان و شمال شرق افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می رود.

نقشینه از استمرار بارش باران اطلاع داد و گفت: روز یکشنبه در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران و در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان انتظار افزایش ابر و رگبار پراکنده وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان انتظار رگبار باران می رود، ضمن آنکه در نقاطی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

به گفته وی، طی 5 روز آینده برای بیشتر مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است که برای جنوب غرب، جنوب، مرکز، جنوب شرق و شرق سبب خیزش گرد و خاک می گردد.

نقشینه از کاهش دما در نوار شمالی کشور اطلاع داد و اضافه کرد: روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور کاسته می گردد .

نقشینه درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران بیان نمود: طی 5 روز آینده آسمان تهران صاف تا نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و در ارتفاعات شرقی استان بارش پراکنده خواهیم داشت. ضمن آنکه طی روز های شنبه و یکشنبه در تهران بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خاتمه از فرایند کاهش دما طی روز های شنبه و یکشنبه در تهران اطلاع داد و گفت: امروز بیشینه دمای مهرآباد 37 درجه سانتی گراد، شنبه 35 درجه و یکشنبه 32 درجه سانتی گراد است.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1000

به "پیش بینی رگبار پراکنده باران در بعضی نقاط کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رگبار پراکنده باران در بعضی نقاط کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید