کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی

به گزارش عکس پارسی، چنانچه دچار عدم تحمل لاکتوز می باشید، می توانید شیر بادام را جایگزین شیر گاو سازید. این مقاله کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی را با کالریهای موجود در شیر بادام ساده و شیر گاو مورد مقایسه قرار می دهد. به آن

کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

چنانچه دچار عدم تحمل لاکتوز می باشید، می توانید شیر بادام را جایگزین شیر گاو سازید. این مقاله کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی را با کالریهای موجود در شیر بادام ساده و شیر گاو مورد مقایسه قرار می دهد. به آن نگاهی انداخته، قطعاً به محاسبه کالریهای مصرفی روزانه شما یاری خواهد نمود.

خبر خوبی است که افراد بیشتر و بیشتری به جمع مراقبین کالریهای مصرفی خود می پیوندند. نسخه های کم چرب و کم کالری مواد غذایی به ویژه محصولات لبنی در بازار موجود می باشند. در تمام نقاط جهان شیر در رژیم غذایی معمول هر فرد واقع شده است. بچه ها در حال رشد، سالمندان، بیماران، ورزشکاران سالم، زنان باردار، زنان شیردهد و نوزادان تازه به جهان آمده، به منظور تأمین احتیاجهای تغذیه ای بدن به شیر احتیاج دارند. در کنار شیر گاو، انواع مختلف شیر مانند شیر سویا، شیر جو دوسر، شیر بادام، شیر طعم دار و غیره در بازار موجود می باشند. برای تنوع می توانید شیر بادام و یا شیر سویا را انتخاب نمایید، به این علت که سرشار از مواد مغذی می باشند. افرادی که نسبت به لاکتوز دچار عدم تحمل می باشند و یا افرادی که نسبت به لاکتوز، آلرژی دارند، می توانند از شیر سویا و یا شیر بادام مصرف کنند. این گونه های شیر در انواع طعم ها در دسترس بوده و شکلات شاید پرمتقاضی ترین طعم در تمام نقاط جهان به حساب آید.

کالریهای موجود در شیر گاو، شیر بادام و شیر بادام شکلاتی

1 لیوان و یا 16 اونس (5ر0 لیتر) شیر کم چرب (شیری که حاوی کمتر از 5ر0% چربی باشد) حاوی 85 کالری است.

16 اونس شیر بادام با طعم شکلات دارای 240 کالری است.

245 گرم (یک فنجان) شیر کامل(شیری که حاوی حداقل 25ر3% چربی باشد) 150 کالری را تأمین می سازد.

1 فنجان از شیر 1% حاوی حدود 110 کالری است.

1 فنجان شیر 2% دارای به طور تقریبی 130 کالری است.

1 فنجان شیر سویا ساده حاوی حدود 100 کالری است.

1 فنجان شیر بادام ساده به طور تقریبی حاوی 35 کالری است (این امر به اندازه بادام بکار رفته جهت تهیه شیر بستگی دارد).

کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی

8 اونس و یا 240 میلی لیتر شیر بادام شکلاتی حاوی 120 کالری است. اما 8 انوس شیر بادام خانگی ممکن است دارای تنها 60 کالری باشد. تنها ضروری است که مقداری بادام را در آب به مدت یک شب خیسانده و آنگاه به هنگام صبح آنها را در مخلوط کن ریخته دستگاه را روشن نموده تا شیر بادام آماده گردد. می توانید به منظور تهیه شیر غلیظ و یا رقیق اندازه آب و بادام را کم یا زیاد نمایید. با 500 گرم بادام، می توانید 2 لیتر شیر بادام تهیه نمایید. چنانچه تمایل داشته باشید، می توانید طعم دهنده های متفاوتی مانند وانیل، شکلات و یا توت فرنگی را به آن بیافزایید. کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی عمدتاً بسته به اندازه مواد تشکیل دهنده تفاوت خواهد نمود.

100 گرم بادام پوست گرفته شده (منظور پوست قهوه ای نازک روی مغز بادام) حاوی 590 کالری است.

1 اونس یا 28 گرم بادام پوست گرفته شده حاوی 167 کالری است.

1 قاشق غذاخوری (تقریباً 9 گرم) بادام دارای 54 کالری است.

1 فنجان (240 میلی لیتر) شیر بادام با طعم شکلات تیره 120 کالری را دارا می باشد.

محتوای کالری بادام با نشان تجاری بلو دایموند (Blue Diamond) به توضیح ذیل است. اندازه هر وعده 1 فنجان (240 میلی لیتر) می باشد.

شیر بادام شکلاتی شیرین نشده: 45 کالری

شیر بادام اصل شیرین نشده: 40 کالری

شیر بادام وانیلی شیرین نشده: 40 کالری

شیر بادام شکلاتی شیرین شده: 120 کالری

شیر بادام اصل شیرین شده: 60 کالری

شیر بادام وانیلی شیرین شده: 90 کالری

شیر بادام شکلاتی موجود در سوپرمارکتها ممکن است حاوی ویتامین ها و مواد معدنی افزوده باشند به این علت که شرکتهای تولیدی ممکن است این مواد مغذی را به منظور افزایش ارزش غذایی محصول خود به آن بیافزایند. از آنجا که شیر بادام شکلاتی حاوی بادام است، بعلاوه سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و ویتامینهایی مانند ویتامین B، و ویتامین E است. این شیر استخوانها و دندانهای شما را قوی می سازد. بادام عاری از کلسترول بوده و علاوه بر آن به پایین آوردن سطوح کلسترول خون (LDL یا کلسترول بد) یاری نموده و بعلاوه به تثبیت سطوح گلوکز خون پس از صرف وعده های غذایی یاری می کند. در نتیجه به جلوگیری از بروز دیابت و بیماریهای قلبی یاری می کند. آنتی اکسیدانها و سایر مواد مغذی موجود در بادام از شما در برابر ابتلاء به انواع مختلف بیماریها محافظت می کنند. می توانید با وارد نمودن بادام به رژیم غذایی معمول خود از پوستی درخشان و نرم برخوردار شوید.

به منظور بهره بردن از فوائد بادام، نبایستی میلک شیک شیر بادام شکلاتی غلیظ را در حد افراط مصرف نمایید. در غیر این صورت، کالریهای بدست آمده از این نوشیدنی می تواند به اضافه وزن و چندین مشکل در سلامت منجر شوند. یک لیوان از این نوشیدنی حاوی 200 تا 250 کالری است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نوشیدنی کم کالری را برمی گزینید. با مصرف شیر بادام شکلاتی کم کالری، می توانید از فوائد سلامتی بخش بادام برخوردار شوید.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1785

به "کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالریهای موجود در شیر بادام شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید