کاهش 8 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق کشور

به گزارش عکس پارسی، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش ها در کشور تا اوایل هفته آینده گفت: دمای هوا در بعضی مناطق کشور بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می یابد

کاهش 8 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیائیان اظهارکرد: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (8 آبان) برای بعضی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و برای سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش باران پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که این وضعیت طی فردا (9 آبان) در مناطقی از استان های واقع در نیمه شرقی کشور و غرب سواحل دریای خزر ادامه دارد، گفت: طی روز آدینه (10 آبان) برای غرب سواحل و بخش های از شرق بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته ضیائیان طی این روز در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که از روز شنبه (11 آبان) با تقویت جریان های شمالی روی دریای خزر بارش در استان های گیلان و مازندران تشدید می گردد، گفت: گستره بارش طی روز یکشنبه (12 آبان) علاوه بر این دو استان، استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را هم در بر می گیرد که با کاهش 5 تا 8 درجه ای دما همراه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: طی روز شنبه (11 آبان) برای استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه نیز رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

ضیائیان با اشاره به این که امروز و فردا (8 و 9 آبان) دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است و ارتفاع موج در سواحل دریای عمان بین 2.5 تا 3.5 متر و در شرق تنگه هرمز بین یک تا دو متر پیش بینی می گردد، گفت: روز آدینه مرکز خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (9 آبان) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (10 آبان) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 527

به "کاهش 8 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 8 درجه ای دمای هوا در بعضی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید