کدام خوراکی از تاثیرات منفی رژیم پرچرب می کاهد؟

به گزارش عکس پارسی، کافئین ممکن است بعضی از تاثیرات منفی رژیم غذایی پرچرب را کاهش دهد و باعث کاهش ذخیره چربی ها در سلول های چربی، محدود کردن افزایش وزن و تری گلیسیرید گردد.

کدام خوراکی از تاثیرات منفی رژیم پرچرب می کاهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، وب سایت دانشگاه ایلینویز (UI) با انتشار این خبر شرح داد: در این مطالعه، موش های صحرایی به مدت 4 هفته رژیمی غذایی مصرف کردند که حاوی 40 درصد چربی، 45 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین بود. آنها همچنین یکی از اشکال کافئین را معادل انسانی که روزانه 4 فنجان قهوه می نوشد، مصرف کردند.

محققان این پژوهش مطالعات کشت سلولی را انجام دادند. در این مطالعات، سلول های چربی را از موش گرفتند و کافئین مصنوعی یا عصاره کافئین یا قهوه ماتین در معرض آن قرار دادند و دریافتند که بدون توجه به منبع آن، کافئین تجمع لیپیدها را در سلول های چربی 20 تا 41 درصد کاهش می دهد.

به طور خاص، موش هایی که کافئین استخراج شده از چای ماته را مصرف می کردند 16 درصد وزن کمتری به دست آوردند و 22 درصد چربی بدن را نسبت به موش هایی که چای ماته کافئین مصرف نکرده اند جلوتر بودند.

محققان همچنین چندین ژن مرتبط با چاقی و متابولیسم چرب از جمله ژن اسید چرب سنتاز یک ترکیب آنزیمی را که در سنتز اسیدهای چرب از گلوکز و ژن لیپوپروتئین لیپاز نقش دارد، ردیابی کردند و دریافتند میزان چربی کبد دست کم 37 درصد کاهش یافته است.

چای ماته یک نوشیدنی گیاهی سرشار از فیتوشیمیایی ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه است. مردم در کشورهای جنوب شرقی آمریکای لاتین به عنوان یک محرک آن را مصرف می نمایند.

یربا ماته نوشیدنی سنتی آمریکایی است. گفته می گردد این چای انرژی قهوه، سلامتی چای و نشاط آوری شکلات را در یک نوشیدنی ارائه می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 654

به "کدام خوراکی از تاثیرات منفی رژیم پرچرب می کاهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خوراکی از تاثیرات منفی رژیم پرچرب می کاهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید