کرونا هوای اروپا را پاکیزه کرد

به گزارش عکس پارسی، تصاویر ماهواره ای از آژانس فضایی اروپا افت شدید سطح آلودگی هوا در شهرهای اروپایی را نشان می دهد که به دلیل اقدامات کنترل شیوع ویروس کرونا اجرا شده است.

کرونا هوای اروپا را پاکیزه کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که به دنبال اقدامات اجرا شده برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا در اروپا، آلودگی هوای پاریس، مادرید و میلان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

دی اکسید نیتروژن و سطح ذرات ریز از اواسط فوریه در لندن نیز کاهش یافته و بسیاری از کشورهایی که با معضل آلودگی روبرو بودند، در روزهای اخیر هوای پاک را تجربه کردند.

میزان ذرات آلوده تقریبا 50 درصد به میزان همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش یافته؛ این اطلاعات توسط شبکه کیفیت هوا منتشر شده است.

داده ها به دست آمده از ماهواره ها همچنین حاکی از آن است که آلودگی دی اکسید نیتروژن در سایر شهرهای مهم انگلیس در حال کاهش است.

تصاویر ماهواره ای از آژانس فضایی اروپا افت شدید سطح آلودگی هوا در شهرهای اروپایی را نشان می دهد که به دلیل اقدامات کنترل شیوع ویروس کرونا اجرا شده است.

داده های جدید که توسط ماهواره ESA Copernicus Sentinel-5P به دست آمده، نشان دهنده کاهش شدید غلظت دی اکسید نیتروژن در شهرهای عظیم اروپاست؛ تغییر مقدار NO2 در جو بویژه در پاریس، میلان و مادرید کاملاً واضح است.

کوپرنیک از زمان شیوع ویروس، سطح آلودگی هوا در سراسر اروپا را ترسیم نموده و همزمان با اقدامات پیشگیری از شیوع وابتلا به آن افت قابل توجه آلودگی هوا را به ثبت رسانده است.

دانشمندان موسسه هواشناسی رویال هلند (KNMI) از داده های ماهواره Copernicus Sentinel-5P برای نظارت بر هوا و آلودگی در اروپا استفاده نموده اند.

در این تصویر سطح دی اکسید نیتروژن در هوای فرانسه در مارس 2019 و افت تعداد مناطق قرمز تیره در تصویر مارس 2020 مشاهده می گردد.

این فیلم فرایند پاکیزگی هوای کشورهای اروپایی را نمایش می دهد:

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 872

به "کرونا هوای اروپا را پاکیزه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا هوای اروپا را پاکیزه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید