اختلاف نظر اعضای اتحادیه اروپا برای مهار تبعات مالی کرونا

به گزارش عکس پارسی، آنتونیو کوستا نخست وزیر پرتغال، هلند را به دلیل مخالفت این کشور با طرح های مقابله با تبعات مالی و مالی شیوع ویروس کرونا در اروپا، به باد انتقاد گرفت و گفت که این گونه مخالفت ها، آینده اتحادیه اروپا را در ابهام قرار می دهد.

اختلاف نظر اعضای اتحادیه اروپا برای مهار تبعات مالی کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری رویترز، کوستا در مصاحبه با خبرگزاری محلی پرتغال (Lusa) گفت: اگر برای اروپا تحت هیچ شرایطی ممکن نیست که درباره واکنش مشترک به چالش کنونی اطمینان دهد، این نگرانی بزرگی برای همه کسانی است که به اروپا باور دارند.

کوستا با اشاره به هلند گفت، دستکم یک کشور در منطقه یورو وجود دارد که در مقابل درک این موضوع که برخورداری از ارز مشترک به کوشش های مشترک اشاره دارد، مقاومت می نماید.

اظهارات کوستا یک روز بعد از آن مطرح شد که وزیران دارایی اتحادیه اروپا درباره حمایت مالی نیم تریلیون یورویی از اقتصاد کرونا زده کشورهای این منطقه توافق کردند.

اروپا که از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان کانون شیوع کرونا معرفی شده، علاوه بر مسائل مربوط به شیوع روز افزون بیماری و بالا رفتن شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از این بیماری، با مسائل مالی و مالی به عنوان یکی دیگر از تبعات شیوع این ویروس روبرو است.

پیش از دستیابی به این توافق، آلمان و فرانسه کوشش کردند به مخالفت هلند درباره ارتباط دادن شرایط مالی به اختصاص اعتبارهای اضطراری به دولت ها برای مقابله با تاثیرات بیماری همه گیر کووید-19 انتها دهند.

توافقی که روز پنجشنبه بین وزیران دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا حاصل شد اشاره ای به استفاده از بدهی اوراق قرضه منطقه یورو برای یاری به تامین مالی احیای اقتصاد ایتالیا نمی گردد. فرانسه و اسپانیا قویا در این زمینه کوشش نموده اند اما چنین اقدامی برای کشورهایی همچون آلمان، هلند، فنلاند و اتریش خط قرمز محسوب می گردد.

صدور اوراق قرضه یکی از راه های اصلی دولت ها برای تامین منابع لازم برای هزینه های دولتی است.

وزیر دارایی هلند در توئیتی نوشت کشورش با اوراق قرضه یورو مخالفت است و همچنان به مخالفت خود ادامه خواهد نمود.

وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با یک بسته 240 میلیارد یورویی برای مقابله با تبعات مالی کرونا توافق کردند.

کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا را دارند. سوئیس، آلمان و انگلیس نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی با این ویروس دست و پنجه نرم می نمایند.

بعضی مقام های اروپایی خواهان وحدت در مقابله با این ویروس شده و هشدار داده بودند که کرونا فلسفه وجودی اروپا را تهدید می نماید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 900

به "اختلاف نظر اعضای اتحادیه اروپا برای مهار تبعات مالی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف نظر اعضای اتحادیه اروپا برای مهار تبعات مالی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید