کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کرد

به گزارش عکس پارسی، یک کمیته مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با پیشبرد تحریم ها علیه ترکیه به دلیل خریداری سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه موافقت کرد.

کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا امروز چهارشنبه با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدام این کشور در خرید سامانه اس-400 از روسیه موافقت کرد.

نمایندگان کنگره آمریکا پیش از این بارها تهدید نموده اند ترکیه را به دلیل تصمیم این کشور برای خریداری سامانه دفاع موشکی از روسیه تحت تحریم قرار خواهند داد. واشنگتن از تحویل جنگنده های اف-35 به ترکیه به دلیل خرید این سامانه ها خودداری نموده است.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح موسوم پیشبرد امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از بازپیدایش داعش که شامل بندهایی برای تحریم ترکیه است را به تصویب رساند.

باب منندز، سناتور دموکرات و یکی از اعضای کمیته روابط خارجی چهارشنبه توئیت کرد که این طرح به ترکیه نشان می دهد که رفتارش در قبلا سوریه و خریداری سامانه اس-400 قابل قبول نیست.

پیش از این گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا خواسته بودند ترکیه را به دلیل خرید اس-400 تحت تحریم قرار دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 601

به "کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته سنای آمریکا با پیشبرد تحریم علیه ترکیه موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید