160 میلیون بشکه نفت روی دست مانده ، شیوع کرونا رکورد ذخیره سازی نفت را شکست

به گزارش عکس پارسی، منابع حمل ونقل اعلام کردند که مقدار ذخیره سازی شناور نفت خام به رکورد تازه 160 میلیون بشکه رسید.

160 میلیون بشکه نفت روی دست مانده ، شیوع کرونا رکورد ذخیره سازی نفت را شکست

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، رویترز گزارش داد که منابع حمل ونقل اعلام کردند که معامله گران در حال ذخیره سازی بی سابقه 160 میلیون بشکه نفت در نفتکش ها هستند. مقدار ذخیره سازی روی آب، برای مقابله با مازاد عرضه موجود ناشی از کاهش تقاضا به دلیل همه گیری ویروس کرونا، نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است.

وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس در دهمین نشست فوق العاده خود بر سر کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه ای در ماه های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

در همین حال، تلاش بازیگران نفتی، در زمانی که معتقدند شاهد بیشترین مازاد عرضه در تاریخ هستند، برای یافتن گزینه های ذخیره سازی در خشکی یا شناور روی آب افزایش یافته است.

منابع حمل ونقل اعلام کردند ذخیره سازی نفت خام روی آب به 160 میلیون بشکه رسیده است. این ذخیره سازی شامل 60 نفتکش هرکدام با ظرفیت حداکثر 2 میلیون بشکه نفت می شود.

آخرین باری که مقدار ذخیره شناور به مقدار کنونی نزدیک شد، سال 2009 بود که معامله گران قبل از بارگیری ذخیره سازی ها، بیش از 100 میلیون بشکه در دریا ذخیره کردند.

گرگوری لوئیس، تحلیلگر حمل ونقل گروه خدمات مالی جهانی بی تی آی جی، در یادداشتی گفت: این شرایط در طول تاریخ فعالیت نفتکش ها بی سابقه است. در حالی که ذخیره سازی در نفتکش های غول پیکر تیتر خبرها شده است، مشاهده می شود نفتکش های کوچک تر نفت و فرآورده های نفتی هم برای ذخیره سازی استفاده می شوند.

موقعیت مکانی این نفتکش ها به طور معمول خلیج آمریکا و سنگاپور است که مراکز عمده نفتی در آن واقع شده اند.

در شرایطی که قیمت های آینده از قیمت های کنونی بالاتر باشد، غول های نفتی و شرکت های بازرگانی برای ذخیره نفت تولیدی خود یا خرید ارزان از بازار، به امید بهبود شرایط بازار و فروش نفت با قیمتی بالاتر در آینده، نفتکش رزرو می کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 929

به "160 میلیون بشکه نفت روی دست مانده ، شیوع کرونا رکورد ذخیره سازی نفت را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "160 میلیون بشکه نفت روی دست مانده ، شیوع کرونا رکورد ذخیره سازی نفت را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید